سرویس: سیاسی
کد خبر: 48696
|
11:18 - 1394/11/01
نسخه چاپی

تکاپوی شدید رد صلاحیت شدگان؛ اردوکشی از مغان تا پایتخت برای گرفتن صلاحیت

 تکاپوی شدید رد صلاحیت شدگان؛ اردوکشی از مغان تا پایتخت برای گرفتن صلاحیت
خبرها و گزارشهای غیر رسمی رسیده، از تکاپوی شدید برخی از کسانی که صلاحیت آن ها در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار رد و یا احراز نشده است، حکایت دارد.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازآران مغان، خبرها و گزارشهای غیر رسمی رسیده، از تکاپوی شدید برخی از کسانی که صلاحیت آن ها در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار رد و یا احراز نشده است، حکایت دارد.

 

این درحالی است که برخی از این نامزدها برای پیگیری موضوع و همچنین تغییر در نتیجه صلاحیت خود راه تهران را در پیش گرفته و برخی هم در منطقه و با استفاده از رابط هایی که دارند سعی در تغییر در نتیجه صلاحیت خود دارند.

 

رد کاندیداهای مطرح خصوصا در حوزه ی انتخابیه پارس آباد و بیله سوار سوای از برهم زدن معادلات انتخاباتی، نوعی سردرگمی را بوجود آورده است، چرا که احتمال رد صلاحیت برخی چهره های اصلی داده می شد، اما اینکه گزینه های دیگر هم اینچنین از گردونه خارج شوند کمی سخت بود و می توان گفت طیف های خاصی که خود را برای اجماع بر روی گزینه هایی خود آماده می کردند که اکثریت آن ها احراز صلاحیت نشده اند. هرچند برخی چهره های انحرافی در انتخابات پیش رو هنوز در میدان هستند اما مهمترین موضوع این است که آیا آنها می توانند خود را از قید اسم ها جدا کنند یا نه؟ و آیا توانایی جمع و جور کردن اوضاع به هم ریخته موجود را دارند یا نه؟

 

اما یکی از مهمترین اشخاصی که به گفته برخی ها از پتانسیل بالایی برای پیروزی برخوردار بوده ولی رد صلاحیت شده است (ح - ا) از طیف اصلاح طلبان است. شاید هم امید به پیروزی در میان کسانی که رد صلاحیت و یا عدم احراز، شامل حال آن ها شده است، همین (ح-ا) باشد چرا که خیلی ها از همین الان پیروزی وی را محتمل می دانستند.

 

موضوع دیگر دلیل رد و یا عدم احراز صلاحیت هاست چنانکه برخی نسبت به دلیل رد صلاحیت خود ابراز تعجب کرده اند چرا که گویا در میان دلایل اعلامی به برخی نامزدها عدم التزام عملی به اسلام قید شده است که آن ها نسبت به این موضوع معترض هستند. ضمن اینکه بنا به این دلیل که نمی توان این خبرها را در مورد علت رد صلاحیت تایید کرد قضاوت در مورد آن هم مشکل است.

 

از طرف دیگر برخی معتقد به این امر هستند که با وجود رد صلاحیت ها که از قبل هم محتمل بود، اما گزینه های جوان و دارای پتانسیل خوب در میان تایید صلاحیت ها است که می توان به آن ها اعتماد کرد و منطقه خصوصا حوزه ی انتخابیه پارس آباد و بیله سوار  را از این دور باطل و طایفه گرایی چندین ساله خارج کرد.

 

این در حالی است که به نظر می‌رسد برخی از گروه هایی که از سوی مردم اقبالی نسبت به خود و مواضع چندسال اخیرشان نمی بینند، تلاش می کنند که از راه های مختلف از شبکه های اجتماعی گرفته تا نشریات بر جریان انتخابات و البته تضعیف رقیب تاثیر بگذارند و با انتشار شایعاتی هم درباره ردصلاحیت برخی چهرهای موجه جریان مخالف خود، بر نهادهای نظارتی و هجمه رسانه ای به این افراد، بر نظر نهایی نهادهای نظارتی تاثیر بگذارند و از سوی دیگر با انتشار شایعاتی رای دهندگان به چهرهای جریان رقیب را دچار سردرگمی کرده و از حضور آنان در پای صندوق های رای جلوگیری کنند و در نهایت از این طریق بر نتیجه نهایی انتخابات تاثیر بگذارند.

 

به هر جهت باید کمی انتظار بیشتر کشید تا شفافیت عرصه انتخابات پیش رو، بیشتر شود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد