سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 54165
|
18:54 - 1395/04/07
نسخه چاپی

یک روز با مرزبانان روزه دار در نقطه صفر مرزی"ایران و آذربایجان"+تصاویر

 یک روز با مرزبانان روزه دار در نقطه صفر مرزی"ایران و آذربایجان"+تصاویر
تامین امنیت در کشور بدون تلاش مرزبانان در نقطه صفر مرزی ممکن نیست روزه داری این نیروها همراه با پاسداشت حریم کشور، اجر این فریضه الهی را صدچندان می کند.

به گزارشبه نقل ازارس تبار،گرمای 40 درجه تابستان و ماه مبارک رمضان؛ اینجا نقطه صفر مرزی،ایران و آذربایجان؛ جوانانی از این مرز و بوم با ایستادگی ستودنی خود مشغول حراست از مرزهای جمهوری اسلامی هستند. با فرماندهی و مرزبانان گروهان مرزی اصلاندوز همراه شده ایم تا گوشه ای از دلاورمردی آن ها را روایت کنیم.

 

تا چشم کار می کند درختان همانند حصار اطراف مرز را فرا گرفته است. برجک ها با وجود دیده بانان جوان و هوشیار، همچون کوه ایستادگی و مقاومت را بیش از پیش در ذهن تداعی می کنند.امنیت اولین واژه ای که با ورود به این مکان در ذهن خطور می کند.

 

نیروهای مرزبانی با حضور در مناطق مرزی، خط مقدم و پیشانی تامین امنیت در کشور هستند. می توان گفت تامین امنیت در کشور بدون تلاش و از خودگذشتگی مرزبانان در نقطه صفر مرزی ممکن نیست.

 

سربازان و مرزبانان در این منطقه با وجود گرمای بیش از 40 درجه با زبان روزه مشغول انجام وظیفه خطیر خود، یعنی حراست از مرزهای نظام جمهوری اسلامی هستند و این وظیفه خود را حتی در سخت ترین شرایط به خوبی انجام می دهند و برای امنیت و آسایش مردم تلاش می کنند.

 

سربازان و مرزبانان در برجک آماده استقبال از فرمانده مرزبانی هستند. سرهنگ صابری فرمانده هنگ مرزی شهرستان پارس آباد بهمراه مسئول عقیدتی سیاسی و حفاظت و سایر مرزبانان هنگ وارد برجک مرزبانی اصلاندوز می شود. نظم و انظباط کاملا برقرار است و این موضوع، فرمانده را خوشحال می کند. او از زحمات تک تک مرزبانان قدردانی می کند.

 

فرمانده هنگ مرزی پارس آباد مغان، مرزبانی ناجا را یکی از ارکان اصلی در برقراری نظم و امنیت کشور دانست و گفت: حفظ و حراست و پاسداری از مرزهای کشور بر عهده مرزبانی است و این افتخار بزرگی برای ما محسوب می شود.

 

صابری با بیان اینکه مرزها بعنوان دیوار خانه و کاشانه ما محسوب می شوند و باید از آن در مقابل تهدیدات محافظت کرد، افزود: مرزبانان بدون توجه به گرمای طاقت فرسای تابستان و شرایط سخت با عزمی راسخ به اعتقادات مذهبی خود پایبند بوده و بطور شبانه روزی در حال انجام ماموریت های محوله هستند.

 

آرام آرام، غروب فضای پاسگاه مرزی را در بر می گیرد. سکوت خاصی در اینجا برقرار است. مرزبانان همچنان مشغول پست و دیده بانی هستند. آنها بر این باور هستند که حفاطت از مرزهای جمهوری اسلامی و پاسداری از خون شهدا برای آن ها غرورآفرین است و شرایط سخت آن ها را در انجام وظایف خود سست نمی کند.

 

لحظه افطار نزدیک شده است. یکی از سربازان مرزبان ندای اذان را سر می دهد. صدای«الله اکبر» در فضا طنین انداز شده است. صدای اذان بسیار شیوا و دلنشین است و همه را محیای افطار و نماز می کند. نماز جماعت برپا می شود.

 

پس از اقامه نماز بر سر سفره افطاری که سربازان، آن را چیده اند حضور پیدا می کنیم. اما با این حال عده ای هنوز مشغول پست هستند. وظیفه شناسی را در این جا به معنای واقعی می توان دید. همه کارها با نظم و برنامه ریزی پیش می رود.

 

حضور مسئولین از جمله امام جمعه و بخشدار اصلاندوز در این ضیافت برای مرزبانان بسیار خوشایند بود و مسئولین نیز از وجود چنین جوانانی بلند همت که لحظه ای از انجام وظایف خود دریغ نمی کنند، احساس غرور و مباهات می کردند.

 

نیروهای حاضر در مرزبانی در کنار انجام وظایف خود از فضایل ماه مبارک رمضان بهره‌ می گیرند و آن را فرصتی برای خودسازی می دانند.

 

آنچه در این گزارش به آن پرداخته شد، روایتی کوتاه از همت بلند مرزداران جمهوری اسلامی بود. مرزبانانی که مرز را ناموس خود می‌دانند و به عشق وطن در سخت‌ترین شرایط و با وجود کمبود امکانات و شرایط سخت آب و هوا از مرزهای کشورمان صیانت می کنند.به نظر می رسد لقب «مجاهد فی سبیل الله» برازنده این عزیزان است.

 

اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال غربی استان اردبیل با بیش از 32 هزار نفر جمعیت 45 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دارد.

گزارش از:سجاد میرزایی

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد