سرویس: اقتصادی
کد خبر: 52424
|
10:35 - 1395/02/21
نسخه چاپی

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

بلا استفاده ماندن 90 دامداری مجوزدار در دشت مغان/ عدم حمایت دولت قفل تعطیلی بر دامداری ها زده است

بلا استفاده ماندن 90 دامداری مجوزدار در دشت مغان/ عدم حمایت دولت قفل تعطیلی بر دامداری ها زده است
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه 90 مجوز دامداری در دشت مغان بدون استفاده باقی مانده است، گفت: عدم حمایت دولت از دامدار قفل تعطیلی بر دامداری ها زده است.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی، به نقل از آران مغان، حجت الاسلامحبیب برومند داشقاپو درباره وضعیت دامدارها در کشور، اظهار داشت: گرانی نهاده های دامی دامدار را متضرر کرده است و این در حالی است که اگر بنا باشد دامدار شیر تولیدی را نیز با بهای ناچیز بفروش برساند، بطور حتم  فعالیت در صنعت دامداری نمی تواند مفهوم اقتصادی برای دامدار  داشته  باشد.

 

وی با بیان اینکه دامداران در برخی مواقع توان پرداخت حقوق کارگر را ندارند، تاکید کرد: صنعت دامداری به عنوان صنعت مولد باید به سمت توسعه اقتصادی حرکت کند؛ اما زمانی که نرخ نهاده های دامی ارتباط سودزایی با هزینه های تولید ندارد و ما به جای تقویت تولیدات دامی، واردات گوشت را در دستور کار قرار داریم؛ بدیهی است با این اوصاف دامدار نمی تواند در این صنعت دوام بیاورد.

 

نماینده مردم پارس آباد وبیله سواردر مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه دامداری های سنتی باید صنعتی شوند، تصریح کرد: کاهش هزینه های تولید با صنعتی شدن دامداری امکان پذیر است و کنترل  تب برفکی و بیماری های  از این  نوع  در دامداری صنعتی می تواند به نحو شایسته ای کنترل شود. 

 

برومند همچنین با اعلام اینکه 90 مجوز دامداری در دشت مغان بدون استفاده باقی مانده است، خاطرنشان کرد: عدم حمایت دولت از دامدار، قفل تعطیلی بر دامداری ها زده است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد