سرویس: استانی
کد خبر: 110
|
15:04 - 1391/07/22
نسخه چاپی

میران ناباروری در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

میران ناباروری در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
رئیس جهاد دانشگاهی مرکز استان اردبیل از بالا بودن میزان ناباروری در این استان نسبت به میانگین کشوری خبر داد.

به گزارش سبلانه ، اکبر قاسمی در گفت‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: براساس آخرین آمار پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی معروف به ابن سینا نرخ ناباروری در سطح کشور20.2 درصد اعلام شد که در شهرها نرخ شیوع 19.9 و در روستاها 22 درصد است.

وی با اشاره به در دست نبودن آمار دقیق ناباروری این استان و آماده شدن آمار آن تا بهمن ماه سال جاری، بیان داشت: تصور می‌شود میانگین آمار ناباروری در استان اردبیل بالاتر از سطح کشوری باشد.

اکبری علت بالا بودن میزان ناباروری در استان اردبیل را با تعریف علمی نازایی توجیه کرد و گفت: هر زوجی که در طول 12 ماه پس از ازدواج به صورت طبیعی و بدون استفاده از روش‌های کمک باروری و روش‌های پیشگیری باردار نشوند در اصطلاح جزو گروه‌های نازا قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه میانگین ناباروری در جهان بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) بیش از 15 درصد گزارش شده است، افزود:‌ آمار ناباروری در ایران بیشتر از سایر کشورهای جهان است.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ بسیاری از زوج‌ها درباره مشکل ناباروری و علل به وجود آمدن آن و همچنین شیوه‌های درمان آن اطلاعات کمی دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل یکی از معضلات اجتماعی ناشی از ناباروری را طلاق دانست و بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین ریشه‌های طلاق در جامعه، ناباروری است.

رئیس جهاد دانشگاهی مرکز استان اردبیل در پایان سخنان خود با اشاره به انجام سه عمل IVF در مرکز درمان ناباروری قفقاز استان اردبیل، ابراز داشت: امید است با افزایش تجهیزات، تجربیات و ظرفیت مرکز این رقم افزایش یابد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد