سرویس: استانی
کد خبر: 135
|
11:10 - 1391/07/23
نسخه چاپی

تخفیف 50 درصدی مرکز درمان ناباروری قفقاز

تخفیف 50 درصدی مرکز درمان ناباروری قفقاز
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از تخفیف 50 درصدی مرکز درمان ناباروری قفقاز استان اردبیل خبر داد.

 به گزارش سبلانه اکبر قاسمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به هزینه‌های هنگفت درمان نازایی اظهار داشت:‌ تامین همین هزینه برای بسیاری از زوج‌های جوان ممکن نیست.

وی با بیان اینکه هزینه‌های درمان نازایی تحت پوشش بیمه نیستند، افزود: بیشتر مراجعان به مراکز درمان ناباروری را افراد طبقه متوسط و ضعیف جامعه تشکیل می‌دهند که با توجه به بالا بودن هزینه‌های درمانی، این افراد بدون حمایت دولت قادر به ادامه روند درمان خود نیستند.

قاسمی با اشاره به اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل در نقش بیمه عمل می‌کند، تصریح کرد: معالجه در مرکز درمان ناباروری قفقاز استان اردبیل با 2 میلیون و 200 هزار تومان انجام می‌شود در حالی که این مبلغ تقریباً نصف قیمت میانگین درمان در دیگر مراکز سطح کشور است.

این مسئول با بیان اینکه هزینه‌های درمان ناباروری قفقاز اردبیل، رویان و قم تعرفه یکسانی نسبت به دیگر مراکز دارند، افزود:‌ هزینه‌های ویزیت و دارو در این مرکز با استفاده از داروهای خارجی حداکثر 800 هزار تومان و هزینه‌های عمل جراحی و عمل IVF  به طور تقریبی یک میلیون و 400 تومان برآورد شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: درمان نازایی در سایر مراکز درمان ناباروری کشور حدود 35 میلیون ریال برای زوجین هزینه در بر دارد.

وی یادآور شد: علاوه بر هزینه‌های گزافی که زوج‌ها برای درمان ناباروری پرداخت می‌کنند، پرداخت حق ویزیت متخصصان نازایی که تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد مشکل را دو چندان کرده است.

قاسمی در پایان سخنان خود ابراز داشت: با توجه به رشد روز افزون آمار زوج‌های نابارور به نظر می‌رسد که مسئولان باید برای پوشش بیمه‌ای این بیماران و پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری به وسیله شرکت‌های بیمه اقدامات اساسی انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد