سرویس: بین الملل
کد خبر: 26674
|
19:55 - 1393/03/13
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه اردیبل؛

اخلاص شجاعت و بصیرت عامل ماندگاری امام است/تعبیر جالب پوتین و لاوروف درباره آیت الله خامنه ای

	اخلاص شجاعت و بصیرت عامل ماندگاری امام است/تعبیر جالب پوتین و لاوروف درباره آیت الله خامنه ای
سبلانه: حجت الاسلام نجات فیاضی نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل اخلاص شجاعت بصیرت استکبار و استبداد ستیزی و توصل را عامل اصلی ماندگاری امام خمینی در دل مردم دانست.

به گزارشسبلانهبه نقل ازآذرسلام،حجت الاسلام "نجات فیاضی" نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان اردبیل در گفتگو با آذرسلام و در پاسخ به این سؤال که علت محبوبیت و ماندگاری شخصیت امام و استقبال بی نظیرمردم در سالگرد ارتحال این شخصیت عظم الشان پس از گذشت چندین سال چیست؟ پاسخ گفت: این موضوع عوامل مختلفی را در بردارد اما مهمترین آن: 1-اخلاص امام؛ یعنی کار امام برای خدا بود و طبق آیه قران کسانی که عمل خالصی را انجام می دهند خداوند مهر آنها را دل مردم قرار می دهد.2- تقید امام؛ ایشان نسبت به احکام الهی بسیار مقید بودند و حتی مستحبات، مکروهات، حلال و حرام را رعایت می کردند به نحوی که با شنیدن غیبتی در کلاس تدریس، کلاس را ترک و خارج می شدند.

 

3- علت بعدی صفت استکبار و استبدادستیزی امام بود مصداق بارز این جمله، مقابله با لایحه کاپیتولاسیون و دعوت به قیام علمای کشور بود و اکنون دنیا به این موضوع اذعان می کند.4- شجاعت امام؛ شجاعت ایشان در عالم اثرگذاشت جایی که بدون سلاح، پشتوانه مالی، مادی و قدرت دنیوی فرمود: آمریکا شیطان بزرگ بوده و هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

نکته مهم و اثرگذار بعدی بصیرت روح الله بود و فرد بی بصیر نمی توانست این پرچم را بردارد همچنان که هشدار به پاشیدگی کمونیست ناشی از بصیرت وی بود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل خاطر نشان ساخت: توصل، تعبد و محبت به اهل بیت(ع) از شاخص های دیگر شخصیت امام بود و در رفتار و سکنات او نمایان بود و اگر جریان تشیع در جهان پا گرفت با اعمال برگرفه از قیام عاشورا و کربلا توسط ایشان بود.

 

حجت الاسلام فیاضی در باره ولایت مطلقه فقیه نیز اظهار داشت: ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(ص) است و این تعبیر آشکار مرجع تقلید تشیع جهان و معمار کبیر انقلاب است بنا بر این اگر قائلیت به ولایت فقیه نداشته باشیم این شک به حاکمیت و ولایت رسول الله(ص) است.

 

وی افزود: ولایت پیامبر در ولایت احکام فقهی و تشریعی خلاصه نمی شود بلکه ولایت و حکومت داری مطلق بود بنا براین بدون تردید و شبهه ولایت فقیه دنباله ولایت مطلق رسول الله است.

 

حجت الاسلام فیاضی تصریح کرد: بعد از رحلت امام خمینی(ره) دشمنان اسلام و ایران همان جمله ابتر را می گفتند و ادعا می کدند بعد از امام کشور ایران بدون رهبر خواهد شد اما با استناد به ایه شریفه قران "خداوند بهتر می داند رسالت خود را بر عهده چه کسی بگذارد" بنابراین بعد از ارتحال امام در 14 خرداد سال 98 نعمت دیگری از ذریه حضرت زهرا(س) را خداوند به نظام اسلامی ایران عطا فرمود که به حق مانند امام خمینی رهبری را به دست گرفته و دنیا به هوشمندی و زعامت آیت الله خامنه ای چه دوست و چه دشمن اعتراف کرده اند: امام هنوز زنده است!.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل با بیان خاطره دیدار ولادی میر پوتین رئیس جمهور وقت روسیه که اکنون نخست وزیر می باشدگفت: در بحث چند ساعته پوتین در باره دریای خزر وی درخواست جلسه با حضور مقام معظم رهبری را داده بود و عینا گفته بود" لیدر! این فرزند 50 ساله شما درخواست گفتگوی خصوصی با شما را دارد" وی بعد از پایان گفتگوی 15 دقیقه ای خود با رهبر انقلاب در پاسخ به خبرنگار مشهور مبنی بر اینکه چه موضوعی را گفتگو کردید گفت: "من دین ندارم اما خانواده ام مسیحی است و مسیحیت را مطالعه کرده ام آنچه که درباره مسیح می گویند در وجود و شخصیت این لیدر دیدم"

 

خبرنگار حاضر از لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز این سؤال را پرسید وی گفت: "شنیده بودم ولایت فقیه را اما نمی دانستم یعنی چه ولی وقتی دیدار کردم و با لیدرایران حرف زدم فهمیدم ابرقدرت دنیا این لیدر است".

/انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد