سرویس: کوثر
کد خبر: 35635
|
23:24 - 1393/10/01
نسخه چاپی

کیویمیز گزارش می دهد؛

آیا پای اجرای مراسمات"جشن طلاق" به شهرستان کوثر باز می شود!

	آیا پای اجرای مراسمات"جشن طلاق" به شهرستان کوثر باز می شود!
وقتي پاي مراسمات "جشن طلاق" به شهرستانها باز شده و حلقه هاي ازدواج در اين مراسمات با پُتك بزرگ خرد مي شود.

به گزارش سبلانهبه نقل ازکیویمیز، امروزه ایران اسلامی در تیرس افکار غربی قرار گرفته و دشمنان اسلام در صدد الحاق این فرهنگ کذایی بر فرهنگ غنی اسلامی هستند که متاسفانه تاحدودی هم در این زمینه موفق عمل کرده اند که این خود معضلاتی همچون ترویج طلاق و اعتیاد را در پی دارد.

طلاق که بسیاری از خانواده ها بخصوص زوج های جوانان را گرفتار خود کرده است در شهرستانی با جمعیتی 23 هزار نفری همچون شهرستان کوثر با سرعت بالایی در حال ترویج است که متاسفانه به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و فرهنگی نامناسب و غیر اصولی را در حال شکل دادن است.

طلاق عاطفی که در جامعه اسلامی بخصوص در این شهرستان در حال رواج است هشداری جدی برای خانواده ها محسوب می شود که بایستی به هر طریقی که شده با مراجعه با احکام الهی و سیره امامام معصوم از ترویج این فرهنگ غلط که مروج اصلی آن غرب است؛ جلوگیری کنیم و خانواده ها اولین مجموعه ای می باشد که می توانند با راهنمایی های خود اجتماع را از این منجلاب بیرون بیاورند.

در این میان و در کنار خانواده تمامی نهاد های فرهنگی از جمله دانشگاهها و ادارات ذیربط موظفند به این مسئله بیش از پیش توجه ویژه ای داشته باشند.

راهکاری که کیویمیز ارائه می دهد استفاده از افراد مشاور توانمند در شهرستان، توجه به آموزش های ارائه شده جوانان و ارزش دادن به این قشر آسیب پذیر، استفاده از ظرفیت مدارس و دانشگاه ها، تقویت باورهای دینی و اسلامی در بین جوانان است که به نوبه خود با اجرای این برنامه ها؛ اقدامات صورت گرفته در تخیلات جوانان نقش بسته و آنها را در فرو رفتن در باطلاق این معضل اجتماعی باز می دارد.

احیای ارزش ها و فرهنگ دینی و مذهبی از جمله دیگر راههای اولویت دار در جذب و ساماندهی افراد آسیب پذیر بخصوص خانواده ها و جوانان می باشد که از ملزومات برنامه های اجرایی ادارات و نهاد های فرهنگی ذیربط به شمار می رود.

 

براستی علت اصلی طلاق در شهرستان کوثر چیست و چگونه باید برای حل و ریشه یابی این معضل اجتماعی اقدام کرد؟

یکی از علت های "ترویج طلاق" در کوثر را می توان تغییر تدریجی و کمرنگ شدن ارزش های فرهنگی، دینی، ملی و منطقه ای در میان خانواده ها که ناشی از رسوخ فرهنگ غربی است؛ دانست که پیشگیری از آن مستلزم همکاری مسئولین با خانواده ها و ارائه راهکار هایی برای جذب جوانان در زیر پرچم پر مهر و محبت بنیان خانواده هاست.

 

جشن طلاق چگونه جشني است؟

جشنی با تمام خصوصیات جشن ازدوج با دعوت از دوستان، بستگان، سفارش کیک، دسته گل، پوشیدن لباس رسمی و پذیرایی از میهمانان با این تفاوت که در این مراسم شخصی که به جای مسئول عقد کردن زوج های جوان در مراسم عروسی ظاهر می شود، با اختیار تام فسخ عقد را اعلام می کند و طی مراسم ویژه ای حلقه های ازدواج زن و شوهر را در حضور همه میهمانان و عروس مطلقه ای که با لباس رسمی و دسته گل در کنار داماد با کت و شلوار ایستاده است با یک پتک بزرگ خرد می کند و حلقه های قراضه را در دهان یک قورباغه بزرگ که نماد اصلی این جشن است می اندازد.

انتهای خبر/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد