سرویس: اردبیل
کد خبر: 37845
|
18:14 - 1393/12/11
نسخه چاپی

رئیس فوریت های پزشکی استان اردبیل خبر داد/

آمار فوتی مصرف مواد مخدر،مشروبات الکلی، خودکشی و گازگرفتگی در استان اردبیل

	آمار فوتی مصرف مواد مخدر،مشروبات الکلی، خودکشی و گازگرفتگی در استان اردبیل
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اردبیل گفت: از بین 1200 مورد ماموریت های مسمومیتی در استان 80 مورد اقدام به خودکشی بوده است.

به گزارش سبلانهبه نقل ازپایگاه خبری آذرسلام، محمد جعفرزاده امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در مرکز استان کمبود پایگاه امداد پزشکی نداریم و به ازای هر 50 هزار نفر یک پایگاه احداث شده و با استاندارد کشوری همطراز هستیم.

وی گفت: در شهرستان پارس باد نیاز به یک پایگاه فوریت های پزشکی و در جاده های روستایی نیز نیاز به افزایش تعداد پایگاه های امداد پزشکی هستیم.

رئیس فوریت های پزشکی استان اردبیل در باره آمار مسمومیت های ناشی از گاز گرفتگی، مواد مخدر، مشروبات الکلی و خودکشی منجر به مرگ نیز اظهار کرد: از اول سال تا به امروز 1200 ماموریت مسمومستی بطور عمومی گزارش شده که 80 مورد اقدام به خودکشی بوده، 130 مورد گازگرفتگی که از این تعداد 23 مورد در سر صحنه معاینه پزشکی بهبودی حاصل شده است و در مجموع 10 مورد منجر به فوت و مرگ داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه در رعایت زمان حضور نیروهای امدادی در صحنه امداد پزشکی جدیت وجود دارد گفت: در ماموریت های داخل شهری موظفیم در کمتر از 8 دقیقه و در برون شهری و جاده ای ظرف 15 دقیقه باید حضور یابیم. در عین حال روزانه نزدیک به 200 مورد مزاحمت تلفنی با خط تماس 115 داریم.

جعفرزاده گفت: در ماموریت های امدادی اورژانسی بیماری قلبی عروقی با دو هزار و ۵۰۰ مورد بیشترین رقم را به خود اختصاص داده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان در پایان در خصوص گزارشات ویژه اضافه کرد: گزارشات ویژه که تصادفات منجر به فوت و تلفات زیاد را شامل می شود امسال ۷۴ مورد ثبت شده است. تعداد مصدوم در این گزارشات را ۷۷۷ نفر برشمرد.

پایان پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد