سرویس: اجتماعی
کد خبر: 42658
|
13:38 - 1394/05/19
نسخه چاپی

سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای اردبیل خبر داد

آموزش رایگان سالانه 3000 نفر در مرکز فنی و حرفه ای پارس آباد مغان

	آموزش رایگان سالانه 3000 نفر در مرکز فنی و حرفه ای پارس آباد مغان
سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: سالانه 3000 هزار نفر، مهارت های فنی و حرفه ای را به صورت رايگان از طريق این مرکز آموزش در پارس آباد مغان می بينند.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازآران مغان،یونس ممی‌زاده امروز در جلسه با فرماندار پارس آباد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فنی و حرفه ای برادران و خواهران در پارس آباد از آموزش روستاییان بر اساس نیاز سنجی و با همکاری دهیاری ها خبر داد و گفت: طرحهای توانمندی زنان روستایی و عشایری و مناطق مرزی و طرح کارورزی دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره های مهارتی همزمان با سراسر کشور در مناطق مختلف استان به مرحله اجرا در آمده است.

 

وی با بیان اینکه در مراکز فنی و حرفه‌ای در انتخاب سن و حرفه هیچگونه محدودیتی وجود ندارد، افزود: تمامی افراد علاقه‌مند به حرفه آموزی می‌توانند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا بگیرند.

ممی زاده رشته های تعمیر کار ماشین، ورق کاری، نقشه کشی ساختمان، درودگری و جوشکاری در مراکز فنی و حرفه ای پارس آباد تدریس می شود،گفت: آموزش هاي فني و حرفه اي راهي براي ايجاد شغل پايدار و رفع معضل بيکاري و تامين نيروي انساني کارآمد است و شخص آموزش ديده مي تواند علاوه بر ايجاد شغل براي خود، به عنوان يک کارآفرين براي ديگران هم شغل ايجاد کند.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای استان اردبیل در ادامه از آموزش رایگان سالانه 3 هزار نفر در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پارس آباد خبر داد و اظهار امیدواری کرد با همکاری مسئولان دستگاهای اجرایی و فرماندار این تعداد به 2 برابر افزایش یابد.

فرماندار پارس آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه مراکز فنی وحرفه ای با توانایی های بالقوه در زمینه حرفه آموزی در خط مقدم هستند، افزود: شهرستان پارس آباد از لحاظ کشاورزی و دامپروری و صنعتی و جامعه شهری پتانسیل خوبی در استان دارد و نیاز به آموزش و تقویت زیرساختها است.

 

مهدی احمدی، لازمه تمام اشتغال ها را برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده مراکز فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: آموزش های فنی وحرفه ای بایستی در جهت اشتغال پایدار و برای زدودن اشتغالهای ناپایدار تلاش کنند.

وی در ادامه به آموزش روستاییان و عشایر منطقه اشاره و از مسئولان فنی و حرفه ای استان و شهرستان خواست برای جلوگیری از اتلاف وقت هموطنان مربیان با حضور در مناطق روستایی و عشایری نسبت به آموزش افراد اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد