سرویس: مشکین
کد خبر: 45206
|
19:44 - 1394/07/28
نسخه چاپی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشگین‌شهر:

تجمع بزرگ عزاداران حسینی همزمان با هشتم ماه محرم برگزار می‌شود

تجمع بزرگ عزاداران حسینی همزمان با هشتم ماه محرم برگزار می‌شود
تجمع بزرگ عزاداران حسینی در مشگین شهر همزمان با هشتم ماه محرم رأس ساعت 15 در محل میدان آزادی برگزار می‌شود.

به گزارشبه نقل ازمشکین رسا، مردم عزادار حسینی شهرستان مشگین‌شهر هر ساله با ورود ماه محرم و با فعال کردن هیئت های عزداری لباس سیاه بر تن کرده و در دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی، عشق و ارادت خود را به سید الشهداء (ع) نشان می‌دهند و معمولاً همزمان با تاسوعای حسینی کلیه دستجات عزاداری در یک جا دور هم جمع شده و مردم عزدار حسینی از مرکز شهر و روستاهای همجوار برای ابراز ارادت در این تجمع شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام یدالله نعمتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشگین‌شهر در گفتگو با خبرنگارمشکین‌رساگفت: در سال جاری نیز همچون سال های گذشته شاهد اجتماع بزرگ حسینیان در شهرستان مشگین‌شهر خواهیم بود و عزاداری باشکوهی در سوگ سرور و سالار شهیدان‌ در این شهرستان برگزار شد.

 

وی با تاکید بر هیئت‌های مذهبی شهرستان گفت: در صورتی که هیئت‌های مذهبی با اتحاد و انسجام به صورت یکپارچه اقدام به عزاداری کنند می‌توان عظمت و بزرگی عزاداری سید‌الشهدا(ع) را به نمایش گذاشت.

 

نعمتی تاکید کرد: این اجتماع بزرگ بر خلاف سال های گذشته که در تاسوعای حسینی برگزار شده بود در سال جاری همزمان با هشتم ماه محرم قبل از تاسوعای حسینی در محل میدان آزادی برگزار شده و در این تجمع با سخنرانی حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه‌ مشگین‌شهر آغاز و با مداحی چند تن از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اعم از مداحان سجاد جوادزاده، پرویز شاهعلیزاده، حسن بابائی، یوسف فتوحی، صفری، کیان قاسمی و احد صادقزاده در سوگ اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان به نوحه‌خوانی خواهند پرداخت.

 

وی تصریح کرد: این تجمع روز پنج شنبه رأس ساعت 15 الی 17:30 برگزار و شرکت کنندگان در این برنامه در خیابان های منتهی به میدان آزادی ( خواهران در خیابان 22 بهمن و برادران نیز میدان امام و در خیابان امام مابین بین میدان آزادی و امام تجمع خواهند کرد.

 

این مسئول در پایان گفت: در روز تاسوعا و عاشورای حسینی نیز همچون سال های گذشته برنامه های متنوع و خاصی برگزار می‌شود لذا از عموم علاقمندان در این شهرستان جهت شرکت در این برنامه ها دعوت می‌شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد