سرویس: اقتصادی
کد خبر: 46274
|
12:55 - 1394/08/28
نسخه چاپی

توليد 2500 تن بادام زمینی در پارس آبادمغان

توليد 2500 تن بادام زمینی در پارس آبادمغان
مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد گفت: پیش بینی می شود امسال 2 هزار و 500 تن محصول بادام زمینی از اراضی کشاورزی شهرستان پارس آباد تولید شود.

به گزارشخبرنگار به نقل از آران مغان، علی‌اکبر حسنیان با اعلام اين خبر گفت: امسال 450 هکتار از اراضی مستعد کشاورزی شهرستان پارس آباد به کشت بادام زمینی اختصاص یافته و پیش بینی می شود بیش از2 هزار و 500 تن بادام زمینی از مزارع بادام زمینی این شهرستان برداشت شود.

 
وي با بيان اينكه امسال خوشبختانه مردم اين منطقه استقبال خوبی از کشت محصول بادام زمینی داشته‌اند، افزود: تاكنون 70 درصد از محصولات بادام زمینی تولید شده در سطح اين شهرستان خریداری شده و مابقي محصولات برداشت شده کشاورزان نيز در مراكز خريد در حال انجام می‌باشد و مشکلی از اين بابت وجود ندارد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد، قیمت خرید بادام زمینی از كشاورزان را 5 هزار تومان اعلام كرد و گفت: مرغوبیت و کیفیت بالای بادام زمینی این شهرستان موجب شده تا این محصول همواره به مورد توجه مصرف کنندگان قرار بگیرد.
 
حسنيان با اشاره به مزایای کشت محصول بادام زمینی در شهرستان پارس‌آباد خاطر نشان كرد: کشت اين محصول علاوه بر سودآوري براي منطقه، زمينه اشتغال صدها کارگر فصلی را نيز ایجاد كرده است و تلاش مي كنيم تا اراضی و زمین‌های بیشتری را در سطح شهرستان به زیر کشت این محصول برده و کشاورزان شهرستان را از مزایای آن بهره‌مند کنیم.
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد