سرویس: مشکین
کد خبر: 47015
|
20:48 - 1394/09/14
نسخه چاپی

فرماندار مشگین‌شهر :

دانشگاه ها باید از مسائل حاشیه‌ای به دور باشند

دانشگاه ها باید از مسائل حاشیه‌ای به دور باشند
فرماندار مشگین‌شهر گفت: فضاهای علمی و دانشگاهی می‌بایست به دور از مسائل حاشیه ای به رسالت اصلی و هدف گذاری شده بپردازد.

به گزارشبه نقل ازمشکین‌رسا، صبح امروز شورای عالی آموزش با حضور روسای دانشگاه شهرستان و استان و برخی از مسئولین شهرستان مشگین‌شهر در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

 

در این جلسه ابراهیم امامی فرماندار مشگین‌شهر ضمن گرامیداشت روز دانشجو و شهدای دانشجو گفت: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای برترعلمی، پژوهشی است و این کشور از جایگاه علمی مناسب در دنیا برخوردار است لذا این کشور در 10 سال آینده از جمله کشورهای برتر دنیا در تولید علم خواهد بود.

 

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه های شهرستان گفت: مراکز دانشگاهی شهرستان در عرصه های علمی گام های ارزشمندی برداشته اند که جای تقدیر دارد لذا از کلیه دانشگاه های شهرستان انتظار می‌رود در جهت پیشرفت، ارتقاء جامعه از نظر اجتماعی، سیاسی، اقتصادی همت کنند و این امر تنها با تربیت جوانان در چارچوب قوانین و به دور از حاشیه ها محقق می‌شود.

 

وی ادامه داد: فضاهای دانشگاهی می‌بایست به دور از مسائل حاشیه ای به رسالت اصلی و هدف گذاری شده بپردازد و در کنار تربیت دانشجویان به بحث عدالت اجتماعی در داخل دانشگاه ها و مراکز عالی در مناطق محروم به همراه نیروی انسانی کارآمد پرورش یافته بپردازد که این امر موجب کاهش نابرابری های اجتماعی و توسعه در ابعاد مختلف اقتصادی سیاسی اجتماعی و به ویژه فرهنگی می‌شود.

 

امامی خاطر نشان کرد: دانش و بینشی که در دانشگاهیان وجود دارد در کمک به شاخص های اصلی در جامعه موثر باشد لذا هدف اصلی این شورا آمایش سرزمینی دانشگاه هاست تا برنامه ریزی های لازم جهت رشد علمی دانشگاهی در این شهرستان فراهم شود چرا که برخی از رشته های دانشگاهی با کاهش دانشجو مواجه شده است.

 

وی افزود: نزدیک به چهار هزار دانشجو در این شهرستان مشغول به تحصیل می‌باشند لذا توسعه مراکز دانشگاهی در این شهرستان از نظر کمی و کیفی مورد حائز است تا از کاهش دانشجویان در این شهرستان جلوگیری شود و در کنار آن نیاز به ارتقاء سطح تحصیلات دانشجویان تا مقاطع تحصیلات تکمیلی در این شهرستان احساس می‌شود که در این راستا نیاز به همت مسئولان دانشگاهی استان است.

 

وی ادامه داد: سطح تحصیلات در این شهرستان بیشتر است لذا با جذب اساتید به عنوان هیئت های علمی می توان تحصیلات تکمیلی را در این شهرستان راه اندازی کرد.

 

وی با اشاره به وضعیت دانشکده کشاورزی شهرستان گفت: با پیگیری های لازم زیر ساخت لازم جهت تکمیل این دانشکده در این شهرستان فراهم شده است و در حال انتظار برای تخصیص اعتبار هستیم.

 

فرماندار مشگین‌شهر خاطر نشان کرد: برنامه توسعه شهرستان مشگین شهر در سه محور صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری تدوین شده است به طوری که در بحث مطالعات معدنی برای توسعه این شهرستان قراردادی به مبلغ 500 میلیارد ريال با شرکت میدکو انجام گرفته است و مطالعات طرح جامع گردشگری، کشاورزی و معدنی در حال برنامه ریزی است لذا از روسای دانشگاهی انتظار می‌رود در جذب رشته های مرتبط دانشگاهی مرتبط با محور های توسعه شهرستان همت کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به دیگر قابلیت های شهرستان افزود: انرژی های نو ( زمین گرمایی)که برای اولین بار در خاورمیانه در این شهرستان راه اندازی شده از دیگر قابلیت های این شهرستان است که با سرکایه گذاری بالغ بر 500 میلیون ريال با سرعت تمام در حال اجراست که تا یک سال آینده تکمیل خواهد شد.

 

امامی با اشاره به وضعیت کشاورزی شهرستان گفت: بالغ بر 45 درصد باغات منطقه در این شهرستان قرار گرفته است به طوری که بیش از 350 هزار تن با ارزش مالی 2500 میلیارد ريال تولید و وارد بازار می‌شود اما متاسفانه بر اثر بلاهای طبیعی در سال های اخیر از بین رفته و کشاورزان نیز اقدام به جایگزینی محصولات می‌کنند لذا مراکز دانشگاهی در این راستا می‌بایست تحقیقات به عمل اورده و برنامه ریزی کنند تا از این بحران خارج شویم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد