سرویس: نیر
کد خبر: 47039
|
10:59 - 1394/09/15
نسخه چاپی

خواستن توانستن است+تصاویر

 خواستن توانستن است+تصاویر
یک بانوی کارآفرین نیری توانسته است با طرح تولید قارچ علاوه بر تامین نیاز شهرستان، زمینه اشتغال جوانان بیکار منطقه را فراهم کند.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازنیریمیز، بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان نیر به ویژه جوانان اکنون به مهمترین دغدغه خانواده ها و جوانان تبدیل شده به طوری که فارغ التحصیلان دانشگاهی که اکنون در زمره پرتعدادترین جویندگان کار به شمار می روند، در انتظار بهبود فضای کسب و کار با هدف دستیابی به شغل مناسب هستند.

 

تردیدی نیست، تحصیلات دانشگاهی لازم است اما کافی نیست زیرا بسیاری از مشاغل کشور می تواند با کسب مهارتی کوتاه مدت به انجام برسد و ضرورتی ندارد که فرد به دانشگاه برود تا بتواند یک فرصت شغلی مطلوب برای خود بیابد.

 

متاسفانه بخش وسیعی از جویندگان کار در آرزوی یافتن کار در دستگاهها و نهادهای دولتی هستند تا سهمی از درآمدهای نفتی را صاحب شوند غافل از آنکه بازار کار ایران نیاز به برقکار، لوله کش، تراشکار، جوشکار، مکانیک، تعمیرکار وسایل خانگی، خیاط و در نهایت تکنسین ماهر در بخش های مختلف دارد و نیاز نیست که همه به دانشگاه بروند این در حالی است که حتی اگر افراد جویای کار قادر به یافتن شغل اداری نیز شوند با توجه به بالا بودن نرخ تورم و هزینه های بالای زندگی قادر نخواهند بود آن گونه که باید زندگی خود را تامین کنند.

 

بی شک با توجه به محدودیت های استخدام در کل کشور و به تبع شهرستان نیر، جوانان و افراد جویای کار باید قید کارهای اداری و پشت میز نشینی را بزنند و با به کارگیری ایده های نو و با ایجاد تعاونی های کوچک علاوه بر تامین هزینه های زندگی، برای سایر بیکاران نیز اشتغال زایی کنند.

 

البته این نکته قابل فهم است که کارآفرینی و اشتغال زایی و به نوعی خود اشتغال در ابتدا کمی سخت به نظر می رسد اما در خود نیر نمونه هایی از کارآفرینی های موفق وجود دارد که جوانان جویای کار با مراجعه به آنها و درخواست راهنمایی و مشاوره می توانند قدم در این راه پر نشیب بگذارند.

 

خانم رستمی جزء این کار آفرینانی است که قید زندگی شهری را زده و با طرح پرورش قارچ گلخانه ای علاوه بر تامین هزینه های زندگی خود برای تعدادی نیز ایجاد شغل و درآمد کرده است.

 

این کارآفرین سخت کوش در زمینی به مساحت 200متر در دو سالن در حال پرورش و تولید قارچ از نوع دکمه ای است و برای اجرای این طرح  500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و در هر دوره 2 تن قارچ تولید و روانه بازار می شود و برای 4 نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

 


خواستن توانست است+تصاویر
 
خواستن توانست است+تصاویر
 
خواستن توانست است+تصاویر
 
انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد