سرویس: نیر
کد خبر: 47214
|
16:10 - 1394/09/19
نسخه چاپی

شهرستان نیر درسالروز رحلت پیامبر (ص) و امام حسن (ع) غرق ماتم شد

 شهرستان نیر درسالروز رحلت پیامبر (ص) و امام حسن (ع) غرق ماتم شد
مردم مومن شهرستان نیر در سالروز ارتحال جانسوز پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت نوه گرامی اش امام حسن (ع) به سوگ نشستند.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازنیریمیز، ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این شهر و روستاهای اطراف با پوشیدن جامه سیاه و برگزاری آیین های وی‍ژه با نوحه خوانی و سینه زنی در سوگ فراق پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی (ع) عزاداری کردند.

 

جمع زیادی از شیفتگان نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) پس از تجمع و عزاداری در مسجد جنت سرای نیر، از مقابل این مسجد تا مسجد جامع این شهر به سینه زنی و عزاداری خیابانی پرداختند.

 

مردان و زنان شرکت کننده در این آیین با پوشیدن لباس های مشکی حزن و اندوه عشق و علاقه خود را به پیامبر مهربانی و رافت و کریم اهل بیت نشان دادند.

 

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) به همراه هیات های مذهبی پس از عزاداری خیابانی در مسجد جامع نیر تجمع کرده و در ماتم ارتحال جانگداز رسول اکرم (ص) اشک ماتم ریختند و با سینه زنی مراتب ارادت خود را نسبت به اهل بیت (ع) ابراز کردند.

 

قرائت زیارت از راه دور حضرت رسول اکرم (ص) که با سوز و گداز خاصی برگزار شد معنویت خاصی به این مراسم بخشید.

 

در این آیین ها، سخنرانان پیرامون آموزه های و سیره پیامبر اعظم، فضایل اخلاقی و شخصیت ایشان و همچنین امام حسن (ع) سخنرانی کردند و مداحان اهل بیت با قرائت دعای وارده سالروز رحلت حضرت رسول و مرثیه سرایی و عشق و ارادت خالصانه خود را به مقام شامخ نبوی و ولایت و امامت اعلام کردند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد