سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 47223
|
23:58 - 1394/09/19
نسخه چاپی

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

سران آذربایجان از حوادث فرانسه عبرت بگیرند

سران آذربایجان از حوادث فرانسه عبرت بگیرند
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: سردمداران آذربایجان بهتر است از فتنه‌گری‌های اخیرشان حوادث فرانسه را آیینه عبرت خود قرار دهند و با اعتقادات و باورهای مردم به ستیز برنخیزند.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازارس تبارحامد علامتی عصر امروز در آیین عزاداری اهالی منطقه مغان در پارس‌آباد اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشورمان هر روز توانمندتر از گذشته در عرصه‌های مختلف حاضر شده و سعی کردند تا به اشکال مختلف با الهام از آموزه‌های دینی و اسلام در مقابل خصم زبون بایستند و با شیطنت‌های آنها مقابله کنند.

وی ادامه داد: همین مقاومت سبب شده است تا اربابان زر و زور دست به اسلام هراسی بزند تا با تولید فیلم، تبلیغات رسانه‌ای و کانال‌‌های مختلف علیه مسلمانان جدیتشان را آغاز کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: دشمنان اسلام که موجودیت خود را در خطر می دیدند دست به هر کار خطرناکی زده و وسعی‌شان بر این بوده تا با رخنه‌های مختلف فرهنگی، اعتقادی و هجمه به ارزش‌های دینی جوانان ما را از مسیرشان منحرف کنند.

علامتی به نامه اخیر مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غرب اشاره کرد و افزود: در این نامه به ابعاد گروه‌های تروریستی به ویژه تشکیل گروه‌های تکفیری و داعشی که حاصل تفکر ضد انسانی غرب است به صراحت تأکید شده و از جوانان غربی خواسته شده است تا ابعاد شکل‌گیری این نیروهای تروریستی و ضدبشری را در وجدان‌‌های آگاه خود مورد ارزیابی و دقت نظر قرار دهند.

وی با اشاره به سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و تلاش پیامبر اکرم (ص) در شکل دادن حکومت واحده اسلامی با محوریت صلح و آرامش تصریح کرد: امروز بهترین فرصت است تا ماه قرآن و فطرت پیامبر (ص) با خصیصه‌های مکتب اسلام و چهره رحمانی و مهربانی دین الهی و پیامبر رحمت آشنا شویم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: همه باید تمام انرژی خود را صرف مقابله و مبارزه با دشمنان اسلام بکنند نه اینکه نتوانیم با اقلیت تندرو برخوردی قاطع داشته باشیم و همین گروه‌های تندرو بخواهند اسباب شادی و سرور دشمنان ما را فراهم کنند.

علامتی یادآور شد: امروز مشخص است که جریان وهابیت پروژه بزرگ استحاله فرهنگی را در جمهوری آذربایجان آغاز کرده و باید کشورهای همسایه توجه کنند تا با مقابله جدی با تفکر وهابیت علاوه بر اینکه جلوی اختلاف مذهبی را بگیرند بلکه اجازه ندهند تا عده‌ای مسلمانان را به جان هم بیندازند.

وی اظهار کرد: با شرایط کنونی امت اسلامی گرفتار تفرقه و نفاق شده، در حالی که باید از حوادث و برخی رخدادها عبرت بگیریم و اجازه ندهیم گروه‌های تندرو همچون داعش و سلفی‌ها بخواهند دامن اسلام را آلوده کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: مردم آذربایجان مردم مسلمان، برادران دینی، ارزشی و اعتقادی ما هستند و قطعا بر اساس اعتقادات و مسائل دینی و مذهبی مشترکی که با آنها داریم ما به راحتی می توانیم در مسیر ترویج دین اسلام و رسیدن به یک اشتراکات مناسب در دستیابی به اهداف شایسته حرکت کنیم.

علامتی با بیان اینکه عده‌ای دنبال ترویج اسلام انحرافی هستند تا به این طریق خط واقعی را به گمراهی بکشانند گفت: حوادثی که در نارداران رخ داده و همه ما را داغدار کرد از کشوری که ادعای دومین حاکمیت شیعه را در دنیا دارد  تاسف‌بار بود و به هیچ‌وجه این اقدامات قابل پذیرش نیست.

وی بیان کرد: آنهایی که با احساسات پاک مردم آذربایجان در پاسداشت ارزش‌های دینی بازی می‌کنند باید متوجه عواقب خطرناک این حرکت نابخردانه خود باشند و ما به حاکمان کشور آذربایجان توصیه می‌کنیم به جای در پیش گرفتن سیاست خصمانه علیه مسلمانان و زندانی  و آزار و اذیت آنها اجازه دهند تا در نقطه مقابل تلاش سلفى‌ها و برخی گروه‌های تندرو، اندیشه پاک شیعی  مبانی اعتقادی اسلام را در بهترین شرایط ترویج کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یادآور شد: جوانان کشورهای اسلامی به ویژه ایران نسبت به این مسائل پیش آمده در آذربایجان بی‌تفاوت نیستند و ما بر این باوریم که سران آذربایجان باید منطقی‌تر و با عقلانیت بیشتر با مسائل پیش آمده برخورد کرده و اجازه ندهند عده‌ای تندرو حرکت راستین مسلمانان را تحت شعاع قرار دهند.

علامتی بااشاره به اظهارات سخیف عده‌ای از نمایندگان مجلس آذربایجان از جمله فاضل مصطفی‌اف و قابیل حسینلی  و ... در توهین به مقدسات اسلامی و اهانت به شعائر دینی گفت: ما این  اظهارات را تفکر باطل و خیالی می‌دانیم و خطاب به آنها می‌گوییم شما خودتان احمق هستید و  از شعار عدالت‌خواهی و مظلومیت امام حسین (ع) بی‌خبر می‌باشید.

وی از حاکمیت آذربایجان خواست تا زمینه آزادی عمل عزاداران حسینی و برداشته شدن برخی از محدودیت‌ها و موانع از پیش‌روی مسلمانان و شیعان بردارند و اجازه دهند تا مردم آذربایجان با عشق و علاقه مدافع ارز‌ش‌ها و شعائر دینی باشند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سکوت معنادار و مرگ‌بار مجامع جهانی و بین‌المللی را در این ماجراها تاسف‌بار توصیف کرد و گفت: در کشوری که بی‌گناه چهار مسلمان شیعی کشته شده  و سران آذربایجان در یک عمل غیرانسانی سعی کردند تا آب، برق، گاز و دیگر امکانات برخی شهرهای مسلمان‌نشین را قطع کنند به جای محکوم کردن مجامع جهانی و بین‌اللملی سکوتشان خفت‌بار است.

در تجمعی که با مرکزیت پارس‌‌آباد و با حضور آحاد مردم به ویژه جوانان از شهرهای مختلف مغان در قالب زنجیره انسانی در نزدیکی مرز برگزار شد عزاداران حسینی در حالی که بر سر و سینه زده و عزاداری می‌کردند در یوم رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اوج اعتراض و نفرتشان را از حوادث اخیر نارداران و دیگر شهرهای آذربایجان را محکوم کرده و از سران آذربایجان خواستند تا زمینه آزادی مسلمانان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد