سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 47405
|
13:38 - 1394/09/25
نسخه چاپی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق:

فعالیت های فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه محقق،فرا دانشگاهی است

فعالیت های فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه محقق،فرا دانشگاهی است
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق گفت: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در کنار کانونهای زیر مجموعه نهاد رهبری در جهت توسعه بصیرت جامعه گام برداشته اند.

به گزارشخبرنگاربه نقل از ابصارنیوز،حجت الاسلام سیف‌الله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در نشست خبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در اکثر دانشگاه‌های مادر کشور حوزه دانشگاهیان فعال شده است گفت: این مجموعه فرصتی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا اشخاص بتواند در کنار رسیدگی به دروس تخصصی خود ضمن آشنایی با دروس حوزوی به اسلامی شدن دانشگاه ها  نیز کمک کنند.

مدبر با بیان اینکه دانشگاه و حوزه علمیه می توانند دو مرکز برای کلیه ترقی ها و پیشرفت های کشور باشند، گفت: حوزه دانشگاهیان دانشگاه محقّق اردبیلی با هدف شکل دهی وحدت بین حوزه و دانشگاه تأسیس شده است و از سراسر دانشگاه های استان دانشجوی طلبه می پذیرد.

وی با بیان اینکه ما زمانی می توانیم موفق باشیم که دانشگاهی متعهد و آگاه به مفاهیم و مبانی اسلام داشته باشیم، افزود: برای تربیت افراد متخصص و متعهد در علوم دینی نیازمندیم دروس اسلامی را به شکل عمیق تری به دانشجویان ارائه دهیم.

مسئول حوزه علوم اسلامی دانشگاه های استان اردبیل با اشاره به فعالیت حوزه علمیه در دانشگاه های استان اردبیل، گفت: اگر دانشگاه اسلامی باشد دانشجویان متعهّدی تربیت می شود و وارد جامعه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدبّر برگزاری نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه با دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی را یکی از برنامه های ویژه هفته وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، حضور اساتید طلبه در دانشگاه به عنوان برنامه بلند مدت صورت می گیرد چرا که طلبه ها عهده دار تبلیغ، تدریس و پژوهش در علوم دینی هستند و حضور آنها در راستای اشاعه مبانی دینی انجام می شود.

وی با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها سیاست راهبردی در پیش دارد، خاطرنشان کرد: حضور گروه آموزشی معارف و نیز دفتر نهاد در دانشگاه به تحقق و انسجام وحدت حوزه و دانشگاه کمک شایانی می کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی مجموعه‌حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان‌ را فرصتی برای استحکام‌ بخشی وحدت بین حوزه و دانشگاه دانست و گفت:در این راستا دانشجویان ضمن آشنایی با دروس اسلامی به فرموده امام خمینی(ره) که باید در کنار تحصیلات، تهذیب نفس نیز وجود داشته باشد عمل می کنند.

مدبر با اشاره به نامه های مقام معظم رهبری به جوانان غرب، فعالیت های فرهنگی فرا دانشگاهی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی را خاطرنشان کرد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی خوشبختانه با همکاری مراکز بین‌المللی تا به امروز توانسته است که نامه دوم مقام معظم رهبری را به 56 زبان زنده دنیا ترجمه کرده و در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

وی افزود: پیش از این نیز نامه اول مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی نیز به 48 زبان زنده دنیا ترجمه شد که امیدواریم ترجمه این نامه‌ها توسط نهاد دانشگاه محقق اردبیلی تاثیرگذاری آن را به مراتب بیشتر کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیل در ادامه سخنان خود به تشریح فعالیت هایکانون های زیرمجموعه نهاد رهبری در دانشگاه محقق پرداخت و گفت: کانون حجاب و عفاف، کانون دختران، کانون نماز، کانون مهدویت،گروه ستاره ها ویژه شهدا در کنار سایر کانون‌های فرهنگی هنری دانشگاه به ارتقای برنامه های فرهنگی در دانشگاه تلاش می کنند که در بعضی موارد این فعالیت ها فرا دانشگاهی و در حد استانی و کشوری است.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد