سرویس: نیر
کد خبر: 47884
|
15:50 - 1394/10/07
نسخه چاپی

خسارات سنگین فتنه 88 برای نظام و مردم

خسارات سنگین فتنه 88 برای نظام و مردم
متاسفانه کشور در زمانی که می‌توانست با کسب بالاترین مشارکت مردمی در انتخابات 88 سرمایه عظیمی را از آن خود کند این سرمایه به یک باره در فتنه 88 تبدیل به ابزار فشاری شد تا بهانه جدیدی به دست بدخواهان نظام دهد.

به گزارشخبرنگار  به نقل ازنیریمیز، فتنه 88، ويژگي‌هاي خاصی داشت كه در هيچ فتنه‌اي در گذشته مشاهده نشده بود. نوع سازماندهي آن، حمايت برخي خواص  فاقد بصيرت از آن،‌ حمايت همه‌جانبه بيگانگان، يكي شدن همه ضد انقلابيون خارج‌ و داخل براي اولين بار و در يك كلام، مشاركت همه دشمنان نظام در يك اجماع نانوشته براي سرنگوني نظام، از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين فتنه است. مي‌توان گفت، فتنه 88، همجمه‌اي همه‌جانبه به اصل و بنيان نظام بود كه با همكاري همه دشمنان خارجي و داخلي و خيانت و حماقت سران فتنه به‌وقوع پيوست.
 
 
قطعاً فتنه 88 خسارات مادي، معنوي و حيثیتي زيادي براي نظام و كشورمان چه در داخل و چه در سطح بين‌الملل به همراه داشته است. فتنه‌اي كه اگر انجام نمي‌شد، شيريني حضور 40 ميليوني مردم و آراي بالاي رئيس‌جمهور منتخب در آن مي‌توانست ضمن افزايش مشروعيت مردمي جمهوری اسلامی، باعث استحكام بيشتر كشور و نظام در همه زمينه‌ها، چه در داخل و چه در خارج، شود و نظام مي‌توانست به پشتوانه اين انتخابات بزرگ، در جوامع بين‌المللي از موضعي قدرتمندتر در پيگيري خواسته‌هايش، اقدام كند؛ اما اين فتنه، همانگونه که اشاره شد، ضمن اينكه ذائقه مردم و دلسوزان انقلاب را تلخ كرد، باعث تحميل خسارات زيادي اعم از سياسي، اقتصادي، مادي و معنوي براي كشورمان در داخل و خارج شد.
 
در ذیل می توان به برخی پیامدهای منفی فتنه 88 اشاره کرد:
-سودجویی مخالفان نظام
-مخدوش شدن اصول و ارزش ها
-سازماندهیشدن فتنه گرها
-کم شدن اعتماد مردم به مسئولان
-تفرقه و اختلاف در بین مردم
-زیر سوال رفتن مشروعیت انتخابات
-کاهش انسجام ملی
-توهین به مقدسات ملت مسلمان و انقلابی
-بازیچه واقع شدن حیثیت نظام اسلامی
-هدر رفت بخش عظیمی از سرمایه ملی
 
 از ویژگی‌های مهم حماسه بی‌نظیر ۹ دی می‌توان به مواردی همچون ولایتمداری، وحدت و انسجام مردمی، بصیرت نافذ مردم، ایمان و باورهای مردم عاشورایی، عشق و دلدادگی مردم به امام حسین(ع) و عاشورا، انتقام‌گیری از فتنه گران، گسترده بودن حضور مردم، اقتدار ولایت‌فقیه اشاره کرد.
 
 
هم‌چنین از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان برای حماسه ۹ دی نام برد مواردی هم چون مردمی بودن، خودجوش بودن، خدایی و ولایی بودن، تکلیف گرایی بودن، به‌موقع و به هنگام بودن، دشمن‌شکن بودن است.
 

 

انتهای پیام /

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد