سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 47890
|
18:50 - 1394/10/07
نسخه چاپی

مشاور عالی معاون اول رئیس جمهور:

9 دی تضمین کننده آینده انقلاب/ مردم ایران در اصل انقلاب، با احدی شوخی ندارد

 9 دی تضمین کننده آینده انقلاب/ مردم ایران در اصل انقلاب، با احدی شوخی ندارد
مشاور عالی معاون اول رئیس جمهور در همایش "فتنه بر باد رفته" در اردبیل گفت: امروز نهادهای انقلابی برگرفته از دل انقلاب، ستون های اصلی انقلاب است.

به گزارشخبرنگاربه نقل از ابصارنیوز،عصر امروز رستم قاسمی مشاور عالی معاون اول رئیس جمهور در همایش "فتنه بر باد رفته" به مناسبت گرامیداشت 9 دی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، به بازخوانی روند انقلاب پرداخت و گفت: ملت ایران با حرکت در مسیر باور ها و اعتقادات خود که برگرفته از مکتب عاشورا است بر علیه استبداد حاکم قیام کردند، در 8 سال جنگ تحمیلی پیروزمندانه مقاومت کرد، در جنگ نرم  شکوهمندانه در حال مبارزه است و اکنون نیز با پشت سر گذاشتن تهاجمات بی امان استکبار در طول 36 سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی نشان داد که با ریل گذاری درست مبتنی بر اعتقادات و باورهای برگرفته از دین اسلام، می توان بدون وابستگی به شرق و غرب در عین عزت و سربلندی به کمال و سعادت رسید.

 

انقلاب برگرفته از اعتقاد مردم، پابرجا و استوار است

مشاور عالی معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سرنوشت جنبش های  مختلف بوجود آمده در دنیا انقلاب اسلامی ایران را کاملترین انقلاب در دنیا معرفی کرد و گفت: انقلاب ایران برخلاف سایر انقلاب ها برگرفته از اعتقادات و باور های مردم مبتنی بر اسلام و مکتب عاشورا است.

 قاسمی در ادامه سخنان خود به نحوه تولد انقلاب اسلامی در ایران پرداخت و افزود: در تمامی انقلاب های دنیا جریانات سیاسی و احزاب موجود در آن کشور ها تعیین کننده بودند و استکبار به سرکردگی آمریکا با این تصور،  انقلاب اسلامی در ایران را مورد توجه جدی قرار نداد چونکه فکر می کرد احزاب داخلی دست نشانده، کار انقلاب را یکسره خواهند کرد.

مسئول سابق قرارگاه  سازندگی خاتم الانبیاء  موج سواری جریانات سیاسی در انقلاب های متداول در دنیا را یادآور شدو گفت:در انقلاب اسلامی ایران نیز جریانات سیاسی می خواستند موج سواری کنند و به اهداف پلید خود برسند که با واکنش های بصیرانه و مدبرانه امام خمینی(ره) مواجه شدند و بدین وسیله نقشه شوم دشمنان اسلام نیز نقش برآب شد.

انقلاب ایران ریشه در مکتب عاشورا دارد

قاسمی جبهه ملی، نهضت آزادی، منافقین و فرقانی ها را از جمله جریانات فعال صدر انقلاب معرفی کرد  و گفت: جریاناتی از این دست به دنبال موج سواری و رخنه در ارکان نظام بودند که با تدبیر امام راحل راه به جایی نبردند.

وی جریانات مختلف سیاسی در کشورها را ابزار دست استکبار توصیف کرد و افزود: استکبار به فرض وجود جریانات سیاسی و احزاب دست نشانده در داخل ایران، انقلاب اسلامی را جدی نگرفت چونکه به خیال خود فکر می کرد احزاب با نفوذ در بدنه انقلاب خواهند توانست اهداف انقلاب و آرمان های والای انقلاب را به انحراف کشانده و به نفع خود مصادره کنند، غافل از اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از اعتقادات مذهبی مردم که ریشه در مکتب عاشورا داشت، شکل گرفته بود

نهادهای برگرفته از انقلاب، امروز ستون های اصلی خیمه انقلاب هستند

مشاور عالی معاون اول رئیس جمهور  نهاد های برگرفته از انقلاب اسلامی مثل ولایت فقیه، شورای نگهبان و سپاه پاسداران را ستون های خیمه انقلاب معرفی کرد و گفت: اگر این نهادها در همان زمان انقلاب شکل نمی گرفتند الان شاهد پیشرفت های کشور در ابعاد مختلف و  رشد و بالندگی مسیر انقلاب در توسعه و گسترش آرمان های انقلاب اسلامی نبودیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس هزینه های دشمنان اسلام بعد از نا امیدی از جریانات سیاسی داخل کشور که هر کدام از آنها در هرجایی بود ویران کننده عمل می کرد را یادآور شد و افزود: جریان بنی صدر و ترور های اتفاق افتاده در اوایل انقلاب، تحمیل 8 سال جنگ به ایران اسلامی، از جمله تلاش هایی بود که استکبار جهت جلوگیری از نفوذ انقلاب ایران در جهان از خود بروز داد.

قاسمی تلاش های دشمنان نظام جمهوری اسلامی در بعد از جنگ تحمیلی را خاطر نشان کرد و افزود: دشمنان جمهوری اسلامی بعد از نتیجه نگرفتن از ترور و جنگ و خون ریزی دست به تهاجم فرهنگی زدند و با اعمال تحریم های سنگین درصدد برآمدند تا بدین وسیله  ملت را رو در روی نظام قرار دهند که به حمداله تاکنون ملت بصیر و آگاه ایران اسلامی با تمام وجود در مقابل این حیله استکبار نیز ایستاده است.

9 دی نشان داد، انقلاب اسلامی ایران ساقط شدنی نیست

فرمانده دوران دفاع مقدس عظمت کار مردم در خلق حماسه 9 دی را خاطر نشان کرد و افزود: ملت ایران با به تصویر کشیدن وحدت و همدلی خود در روز 9 دی به استکبار نشان دادند که انقلاب اسلامی ایران حبس شدنی نیست و هرگز ساقط هم نخواهد شد و رشد رو به جلوی خود را تا رسیدن به اهداف و آرمان های والای خود ادامه خواهد داد.

 

قدرت اسلام، نیروی پیش برنده است

مشاور معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به ماجرای حمله داعش به سوریه و فشار جهت برکناری بشار اسد اشاره کرد و گفت: در حالی که همه جهان می گفتند بشار اسد رفتنی است اما این قدرت اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی ایران بود که بشار اسد را نگه داشت.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء  با بیان اینکه تصرف دل های مردم هدف و آرمان انقلاب اسلامی ایران است،  گفت: همه ملت ها باید آزادانه بتوانند برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند و جمهوری اسلامی ایران هم هرگز به دنبال تصرف ذره ای از خاک هیچ کشوری نیست چونکه  بینش اسلام و تفکر اسلام این اجازه را به هیچ کسی نداده است.

 قدرت نفوذ ایران در جهان قابل تأمل است

وزیر سابق نفت با بیان اینکه ایران امروز،  قابل مقایسه با ایران پیش از انقلاب نیست گفت: امروز هر وقت هیأتی از ایران به کشوری سفر می کند با اقبال عمومی روبه رو  شده و مردم و مسئولان آن کشورها به ایران ابراز احساسات می کنند و این تنها در سایه قدرت ایستادگی ملت ایران در برابر هجمه های بی امان 36 ساله دشمنان اسلام علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است که نشان داد انقلاب اسلامی  ایران حبس شدنی نیست بلکه با فراتر رفتن از منطقه به الگویی برای تمام آزادیخواهان جهان  نیز تبدیل شده است.

استکبار با ایجاد داعش، به دنبال تفرقه در جهان اسلام است

فرمانده دوران دفاع مقدس قدرت حزب الله و انصارالله را در مقابله با خوی استکباری منطقه ستود و اظهار داشت: غرب با اعتراف به اینکه حزب الله و انصارالله با الهام از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته اند ، قدرت نفوذ انقلاب اسلامی ایران در جهان را معترف هستند.

امروز دروغ بزرگ آمریکا در قضیه داعش، برای همگان آشکار است

مسئول سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه استکبار با درک قدرت حزب الله که برگرفته از آرمان و اعتقاد مردمش است و توانسته  تنها با ابزار اعتقاد و مذهب در برابر قویترین ارتش جهان، رژیم غاصب صهیونیستی بایستد و موفق  هم شود، داعش را بوجود آورد تا بدین وسیله با الهام از این ابزار  بتواند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کرده و به اهداف شوم خود برسد.

وی داعش را ساخته و پرداخته آمریکای جنایتکار معرفی کرد و گفت: اسناد موجود به راحتی ثابت می کند که هر جا نیروهای داعش در کمین مبارزان سوری به دام افتادند، این آمریکائیها بودند نجاتشان دادند.

 

هدف دشمن از مذاکره با ایران، دست برداشتن ملت ایران از آرمان گرایی و انقلابی گری است

مشاور معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بحث مذاکرات پرداخت و گفت: دشمنان اسلام می خواهند ملت ایران و دولت ایران از  آرمان گرایی و انقلابی گری خود دست بردارند که مردم ما این کار را نخواهند پذیرفت.

قاسمی ذلت ناپذیری را بزرگترین خصلت انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ملت بزرگ ایران برای دست یابی به عزت و سربلندی  و استقلال خود قیام کرد و در این راه خون های زیادی نیز داد.

سیل خروشان مردم در 9 دی، خار و خاشاک مسیر حرکت انقلاب را پاک سازی کرد

مشاور عالی معاون اول رئیس جمهور حمایت و پشتیبانی ملت ایران از انقلاب اسلامی در ادوار مختلف و برهه های حساس 36 سال از عمر  انقلاب را خاطر نشان کرد و گفت: سیل حضور مردم در حماسه 9دی 88 خار و خاشاک مسیر انقلاب را پاک سازی کرد و نشان داد که مردم ایران در خصوص اصل انقلاب، با احدالناسی شوخی ندارد.

قاسمی حضور مردم ایران در 9دی 88 را تداعی کننده راهپیمایی های دوران انقلاب اسلامی دانست و گفت: حماسه 9دی مردم بزرگ ایران، تضمین کننده مسیر انقلاب در آینده است.

وی با بیان اینکه اسلام دین رأفت و عطوفت است، گفت: عذر خواهی سران فتنه  از درگاه خداوند متعال، مردم شهید پرور انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی حداقل ترین کاری بود که می بایست انجام می دادند ولی با اصرار بر اعمال خود، عناد خود را به اثبات رساندند و باید در پیشگاه خداوند متعال و مردم بصیر و انقلابی حساب پس داده و محاکمه شوند.

ولایت فقیه تنها شاخص حرکت در مسیر غبارآلود فتنه است

فرمانده دوران دفاع مقدس کوبیدن بر طبل تفرقه افکنی به جای وحدت آفرینی را از جمله بزرگترین گناهان سران فتنه دانست و گفت: سران فتنه درصد ایجاد اختلاف و دوقطبی کردن جامعه بودند که این عمل آنها بخشودنی نیست و باید جوابگو باشند.

وی از سران فتنه بعنوان عوامل نفوذ یاد کرد و گفت: بهترین شاخص حرک در فضای غبارآلود فتنه، ولایت فقیه است و در این راه  نباید جلوتر و  عقب تر از ایشان حرکت کرد.

"پروژه نفوذ"جدیدترین گزینه روی میز دشمن است

مسئول سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از پروژه نفوذ بعنوان گزینه جدید روی میز دشمن نام برد و گفت: مسئولان کشور باید با هوشیاری خود به دشمنان اسلام اجازه نفوذ ندهند چونکه دشمن درصدد است با کوچکترین نفوذ در بین مردم و مسئولین با ایجاد تفرقه و برهم زدن وحدت بین دولت و ملت به اهداف خود برسد.

قاسمی نفوذ و تفرقه افکنی را تنها راه مقابله با نظام جمهوری اسلامی و  جلوگیری از سرعت رو به افزایش حرکت انقلاب اسلامی در جهان دانست و گفت: هرکس که آگاهانه در این نقشه دشمن را همراهی کند، دشمن ملت است.

خطرناکترین نفوذ، نفوذ اقتصادی است

مشاور عالی معاون اول رئیس جمهور  نفوذ در اقتصاد را پر اهمیت و خطرناک تر از عرصه های دیگر عنوان کرد و اظهار داشت: امروز اقتصاد فراتر از تامین معیشت مردم است و نقش اساسی در آینده کشور را بر عهده دارد چونکه جوامع به سمت صنعتی شدن پیش می روند و در جامعه صنعتی نیز همه چیز به هم پیوسته است.

قاسمی با اشاره به وضعیت معیشت و اقتصاد مردم در اوایل انقلاب گفت: کشاورزی محور بودن مردم در اوایل انقلاب با کاهش وابستگی ها همراه بود و این موجب تقویت نظام و کم تأثیر بودن تحریم ها را در بر داشت.

وی افزود: امروز که جهان به سمت دیجیتالی شدن در حال حرکت است، نحوه اداره مملکت ها نیز تحت تأثیر این پدیده قرارکرفته است و باید در این زمینه تدابیر خاصی اندیشیده شود.

مشاور عالی معاون اول رئیس از بین رفتن معرفت و انسانیت را از دستاوردهای زندگی دیجیتالی توصیف کرد و گفت: دنیای دیجیتال فقیر و غنی نمی شناسد و نمی گوید چه چیزی غنی را پولدار تر و فقیر را تهی دست تر کرده است.

قاسمی افزود: استکبار جهانی با برنامه ریزی چندین دهه ای خود روی این مسأله، امروز می خواهد به ساده ترین شکل ممکن اداره کشورها را به دست خود گرفته تا بدین وسیله به سلطه خود در جهان ادامه دهد.

وی ابا بیان اینکه هیچ کشوری به اندازه ایران دارای تنوع جغرافیایی و معادن گران سنگ و منابع عظیم نفتی و گازی نیست گفت: تنها با مدیریت صحیح  که همچنان می توان در جهان تأثیرگذار بود.

حرکت در مسیر "ریل باور" تعیین کننده است

مشاور عالی معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی از اول تشکیل خود بر مدار ریل باور حرکت کرد، گفت: امنیت امروز ایران اسلامی در دنیای وا نفسای امروزی که جای امن مفهوم ندارد مرهون باور شهدای انقلاب و دفاع مقدس است .

قاسمی  با بیان اینکه  باور کلمه "ما می توانیم " باعث شد در صنعت نظامی و هسته ای که پیچیده ترین صنایع است خود کفا باشیم افزود: پیشرفت های نظامی ایران، ساخت موشک های قاره پیمای بالستیک و نشاندن هواپیماهای بدون سرنشین و رادارگریز آرکیو و تاسیسات هسته ای تنها بر اندیشه "ما می توانیم " رقم خورد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد ما تنها با فتح قله های علم و دانش می توانیم به مقابله با دشمن قسم خورده بپردازیم.

مشاور عالی معاون اول رئیس جمهور  با بیان اینکه تزهای دانشگاهی باید به مدل های عملیاتی تبدیل شوند گفت: در جنگ اقتصاد نیز اقتصاد ایران باید بر پایه خودباوری ریل گذاری شود تا بتوانیم از این مرحله نیز سربلند و پیروزمندانه عبور کنیم.

 

رستم قاسمی-فتنه برباد رفته
رستم قاسمی-فتنه برباد رفته
رستم قاسمی-فتنه برباد رفته
رستم قاسمی-فتنه برباد رفته
رستم قاسمی-فتنه برباد رفته

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد