سرویس: نیر
کد خبر: 48606
|
10:28 - 1394/10/28
نسخه چاپی

فرماندار نیر خبر داد:

واگذاری 180 سند مالکیت روستایی در شهرستان نیر

واگذاری 180 سند مالکیت روستایی در  شهرستان نیر
فرماندار نیر از واگذاری 180 جلد سند مالکیت روستایی در دهه فجر امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازنیریمیز، اکبر صمدی گفت: در دهه فجر امسال 180 جلد سند مالکیت روستایی به روستاییان این شهرستان با هدف ایجاد انگیزه و رسمیت بخشی به مالکیت روستاییان واگذار می شود.

 

وی تهیه و بازنگری طرح هادی را اساسی ترین سند توسعه همه جانبه پایدار روستاها دانست و گفت: طرح هادی تمام روستاهای بالای 100 خانوار ، 50 خانوار و 20 خانوار در این شهرستان انجام شده و طرح هادی 13 روستای زیر 20 خانوار نیز آغاز شده است.

 

فرماندار نیر اظهار کرد: با توجه به توسعه روستایی، روستاییان می توانند از تسهیلات ویژه استفاده کنند و امیدواریم در سال های آینده با برنامه ریزی انجام شده تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت این طرح با ارزش بهره مند شده و با صدور سند برای اهالی روستا هویت روستاها مشخص شود.

 

صمدی افزود: ساماندهی، زیرسازی و آسفالت و مبلمان روستایی در روستاها در قالب طرح هادی انجام می شود و با مشارکت ثبت اسناد و املاک و اداره بنیاد مسکن شهرستان نیر نسبت به سند دار کردن عرصه و اعیان املاک روستاییان در داخل طرح هادی روستایی اقدام می شود.

 

وی در زمینه تملک و واگذاری اراضی با مشارکت منابع طبیعی به روستاییان در روستاها گفت: تملک اراضی ملی در داخل طرح های هادی روستایی با مشارکت منابع طبیعی انجام می شود و این امر برای رفاه آسایش و تامین مسکن روستاییان است.

 

فرماندار نیر بیان کرد: اعطای تسهیلات مقاوم سازی در روستاها موجب بهبود و زیبا شدن چهره روستاها و جلوگیری از مهاجرت و مقاوم شدن واحدهای مسکونی در مقابل هر گونه پدیده طبیعی مخرب از جمله زلزله شده است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد