سرویس: مذهبی
کد خبر: 48676
|
13:54 - 1394/10/30
نسخه چاپی

فرار نوجوانان از خانه پیامد آشفتگی خانواده هاست

فرار نوجوانان از خانه پیامد آشفتگی خانواده هاست
عمده ترین دلایل فرار جوانان از خانواده ،اعتیاد والدین ، تعصبات خانوادگی، فقر فرهنگی، طلاق و ضرب و شتم والدین در خانواده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی،به گزارش بانوی کوثر، یکی از وظایف والدین تربیت فرزندان است ، نقش ‌تربیتی والدین مجموعه ای از باورها و رفتارهای تربیتی است که بر اساس آن میزان کنترل و انتظارات اعضا از یکدیگر تعیین می شود. تربیت فرزندان به عوامل گوناگون بستگی دارد سلامتی عضاء خانواده یکی از مهمترین عوامل موثر ‌بر ‌بهره وری ‌خانواده محسوب می شود.

کارشناس اجتماعی‌ گفت: والدین نوجوانانی که آزادی عمل بیشتری به فرزندان می دهند، برای عقایدشان اهمیت بیشتری قائلند و با دوستان فرزندان خود رابطه بهتری دارند. در واقع آنها را از نظر هویت فردی و اجتماعی رشد می دهند و برای مسئولیت پذیری وی را  آماده می کنند.

وی گفت: در نتیجه پژوهش های انجام یافته ، نشان داده است متغیرهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، و قومی بر شیوه تربیت فرزندان تاثیر می گذارد. که پیامدهای آشفتگی در خانواده، فرار نوجوانان از خانه است . عمده ترین دلایل فرار آنها عبارتنداز: فقدان والدین، فقدان سرپرست مناسب، اعتیاد والدین ، تعصبات خانوادگی، ازدواج تحمیلی، طلاق، ضرب و شتم والدین یا دیگر اعضای خانواده ، بد رفتاری نامادری یا نا پدری ، همسر آزاری، ناراحتی عصبی و روانی خود یا اعضای خانواده فقر فرهنگی خانواده و روابط نا مشروع و پرخاشگرشدن است.

همچنین مطالعات نشان داده است بین رفتار نابهنجار نوجوانان و تماشای برنامه های ماهواره،فقدان مشورت با والدین ، کاهش اعتقادات مذهبی خانواده ، عدم حرف شنوی از والدین دیرآمدن فرزند به منزل، داشتن دوست از جنس مخالف، فقدان مشورت بین والدین و فرزندان و وجود تعارض در خانواده و کمبود گذران اوقات فراغت به همراه اعضای خانواده رابطه معنی داری وجود دارد.

کارشناس اجتماعی ‌در این ‌خصوص گفت: بین عملکرد خانواده و تمایل به پرخاشگری نوجوانان رابطه منفی وجود دارد شیوه های مستبدانه و غفلت و بی توجهی والدین و جدایی آنها نیز در گرایش نو جوانان به سوی بزهکاری موثر است.
انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد