سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 50502
|
19:06 - 1394/12/16
نسخه چاپی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی خبر داد؛

اجرای 33 هزار هکتار طرح مرتع‌داری در گرمی

	اجرای 33 هزار هکتار طرح مرتع‌داری در گرمی
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی از تهیه طرح مرتع‌داری به منظور مدیریت پایدار مراتع با هدف حفظ، احیاء، اصلاح، توسعه و بهره‌برداری صحیح در این شهرستان خبر داد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازسیفار، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی در نشست با خبرنگاران از تهیه طرح مرتع‌داری به منظور مدیریت پایدار مراتع با هدف حفظ، احیاء، اصلاح، توسعه و بهره‌برداری صحیح و استمرار تولید در محدوده معينی از مراتع در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: تاکنون حدود 33 هزار و 891 هکتار طرح مرتع‌داری در گرمی تهیه شده است و به خانواده‌های مرتع‌دار به صورت اسناد رسمی واگذار شده است.

فصیحی گفت: در شهرستان گرمی 122 هزار و 400 هکتار منابع طبیعی وجود دارد که از این مجموع 119 هزارو 940 هکتار آن مرتع و 2500 هکتار جنگل است و سرانه جنگل این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های استان در رده پایین قرار گرفته است.

 

 

رئیس منابع طبیعی گرمی همچنین در این نشست از رفع تصرف 102 هکتار اراضی ملی در این شهرستان با تشکیل 94 فقره پرونده قضایی در این شهرستان نیز خبرداد و افزود:ارزش ریالی این اراضی رفع تصرف شده از سودجویان و تخریب کنندگان منابع طبیعی 3 میلیارد و 349 میلیون ریال می باشد.

وی ازاجرای طرح جنگلکاری حاشیه جاده مرزی بخش موران از روستای مهره تا افسوران به مساحت بیش از 5 کیلومتردر طول هفته منابع طبیعی نیز خبرداد وافزود:این طرح با مشارکت اهالی روستاهای نوار مرزی بخش موران در راستای افزایش سرانه فضای سبز و جنگل‌کاری مسیر انجام خواهد شد.

انتهاي پيام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد