سرویس: نیر
کد خبر: 51105
|
09:46 - 1395/01/11
نسخه چاپی

رییس دامپزشکی نیر:

ماهی قرمز را در رودخانه‌ رها نکنید

ماهی قرمز را در رودخانه‌ رها نکنید
رئیس شبکه دامپزشکی نیر گفت: مردم از رهاسازی ماهی های قرمز در رودخانه ها خودداری کنند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازنیریمیز،خلفی زاده  از تعیین محلی خاص برای رها سازی ماهی های سفره هفت سین نوروزی در این شهرستان خبر داد و از مردم خواست ماهی های سفره هفت سین را به رودخانه ها رها نکنند.

 

وی اظهار کرد: بسیاری از خانواده ها، ماهی قرمز را که برای سفره هفت‌سین خود تهیه می‌کنند در پایان تعطیلات نوروز و به دلایل مختلف از جمله اینکه امکان نگهداری آنها را برای مدت طولانی ندارند در رودخانه‌ها رها می‌کنند.
 

رئیس شبکه دامپزشکی نیر گفت: این امر امکان بروز و شیوع بیماری در آبزیان موجود در رودخانه‌ها را فراهم می‌آورد و علاوه بر اینکه می‌تواند موجب مرگ و میر آنها شود، بر هم خوردن اکوسیستم طبیعی را در پی خواهد داشت.

 

وی افزود: شبکه دامپزشکی با توزیع بروشوری در زمینه ماهی قرمز سفره هفت سین از 20 اسفند ماه در بین مردم نکات لازم در زمینه تهیه ، نگهداری و رها سازی این ماهی های کوچک را به مردم آموزش داده است.

 

خلفی زاده گفت: با توجه به تفاوت عمده محل زیست و پرورش ماهی قرمز با دیگر ماهی های موجود در طبیعت لازم است مردم از رها سازی ماهی های خود در رودخانه ها و آب های جاری خودداری کنند.

 

وی اظهار کرد: رها سازی این گونه ماهی ها در طبیعت به اکوسیستم ضربه می زند و با هماهنگی با شهرداری نیر مکانی امن برای رها سازی این گونه ماهی ها در نظر گرفته شده است.

 

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نیر همچنین از مردم خواست از رها کردن ماهی های خود در حوضچه آب سرچشمه بولاخلار ، رودخانه بالیخلو و آغلاغان خودداری کنند.

 

به گفته برخی کارشناسان، اگرچه عمر ماهی قرمز در تنگ آب بسیار اندک است ولی هنگام رها شدن در زیستگاه های طبیعی میزان عمر و ماندگاری آنها افزایش می یابد و آنها به ماهی مهاجم تبدیل می شوند و رهاسازی ماهیان زینتی در رودخانه ها می تواند اکوسیستم را برهم زند و خطری برای ذخایر ژنتیکی ایجاد کرده و حتی باعث مرگ و میر ماهیان رودخانه ای شوند.

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد