سرویس: مذهبی
کد خبر: 51925
|
13:44 - 1395/02/05
نسخه چاپی

به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب(س) برگزار شد؛

حضرت زينب (س) بزرگ بانوي جهان اسلام، اسوه صبر و استقامت

حضرت زينب (س) بزرگ بانوي جهان اسلام، اسوه صبر و استقامت
حضرت زينب (س) بزرگ بانوي جهان اسلام، بيدادگر و ادامه دهنده حادثه عاشورا و دارنده دانشهاي دو جهان و اسوه صبر و استقامت برای بانوان است.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازبانوی کوثر،همزمان در سالروز وفات حضرت زینب (س) مراسمی در مسجد امام رضا(ع) اردبیل به همت بانوان و هیئت امنای مسجد برگزارشد .

مینا خوش حساب کارشناس حوزه علمیه در اردبیل در این مراسم گفت: حضرت زينب (س) بزرگ بانوي جهان اسلام، بيدادگر  و ادامه دهنده حادثه عاشورا و دارنده دانشهاي دو جهان و اسوه صبر و استقاومت برای بانوان است. پدر بزرگوار حضرت زینب (س)، اوّلین پیشواى شیعیان حضرت امیرالمؤمنین على بن ابیطالب علیهماالسّلام، و مادر گرامى آن بزرگوار، حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها می باشد.

وی گفت: كلمات و فرمایشات گهربار آن حضرت در خطبه هایى كه از آن حضرت روایت شده، خود قوی ترین دلیل بر كمال فصاحت و بلاغت آن بانوى بزرگوار می باشد. همان بانویى كه امام سجاد علیهالسّلام در حق ایشان فرمودند:اَنْتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرَ مُعَلَّمَة وَ فَهِمَةٌ غَیرَ مُفَهَّمَةیعنى:

اى عمّه! شما الحمد للّه بانوى دانشمندى هستید كه تعلیم ندیده، و بانوى فهمیده اى هستى كه بشرى تو را تفهیم ننموده است.

خوش حساب افزود: الگوي راستين حضرت زینب (س)، بانوي دو جهان, حضرت فاطمه (س) مادر وي بوده است. حضرت زینب (س) در دامان پرمهر و معنويت فاطمه (س) از سرچشمه معارف اسلامي و قرآني سيراب گشت. رسالت راستين زينب هنگامي آغاز گرديد که پس از به شهادت رسيدن امام حسين (ع) و هفتاد و دو تن از يارانش با ايراد سخنان آتشين به بيدارگري مردم کوفه و ستيز با ستمکاران و يزيديان پرداخت.

کارشناس علمیه افزود: ايثار، فداكاري، وزانت عقل، صبر و بردباري، علم وسيع و دانش وافر، سخنان سنجيده و منطقي او در فرصت هاي حساس توأم با آن مظلوميت و ستم هاي جانكاهي كه به او وارد آمده ، از او چهره يك شخصيت بي نظير، رزم آور شجاع، جهادگر بي باك و سخنور توانا را در قلوب و اذهان ترسيم نموده است

وی گفت: حضرت زينب سلام ا... عليها، شير زن دشت كربلا سرانجام پس از عمري دفاع از طريق حقه ولايت و امامت در 15 رجب سال 63 هجرى قمرى وفات نموده و بدن مطهر آن بانوى بزرگوار در شهر (دمشق/سوریه)، زيارتگاه عاشقان و ارادتمندان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السّلام مى باشد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد