سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 52433
|
14:13 - 1395/02/21
نسخه چاپی

با حضور امام جمعه اصلاندوز؛

200 دانش آموز اصلاندوزی جشن تکلیف گرفتند+تصاویر

200 دانش آموز اصلاندوزی جشن تکلیف گرفتند+تصاویر
مراسم معنوی جش تکلیف دانش آموزان سوم ابتدایی دخترانه مدارس اصلاندوز در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تبار، مراسم معنوی جشن تکلیف برای بیش از 200 دانش آموز دختر از مدارس ابتدایی شهر مرزی اصلاندوز مغان با حضور امام جمعه اصلاندوز،رییس و کارشناس پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اصلاندوز و معلمان و اولیاء دانش آموزان برگزار شد.

در این مراسم عسگر فرجی رییس آموزش و پرورش اصلاندوز ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار و همچنین آغاز سن تکلیف شرعی دانش آموزان دختر گفت: آموزه های دین مبین اسلام را به عنوان کامل ترین دین باید در تمام ابعاد مقاطع مدنظر داشت.

وی رسیدن به سن تکلیف را آغاز ارتباط با خداوند دانست و بیان کرد: برهمین اساس وظایف سنگینی بر دوش افراد قرار می گیرد که با عنایت به اهمیت این موضوع، فرزندانمان برای انجام وظایف دینی و اجتماعی خود آماده می شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم اسدزاده امام جمعه اصلاندوز طی سخنانی به توجه اسلام به مسئله تکلیف پرداخت و گفت: اسلام بهترین و بزرگ‌ترین برنامه زندگی بشری را ترسیم کرده است، به گونه‌ای که این برنامه تمامی لحظات زندگی از لحظه تولد تا لحظه عروج روح آدمی را در بر می‌گیرد و مهم‌ترین لحظه، آن زمانی است که برای انسان در پیشگاه خداوند، مسئولیت و مأموریت ترسیم و در نظر گرفته می‌شود و آن لحظه همان سن تکلیف است.

وی با بیان اینکه خانواده ها نسبت به نماز و تلاوت قرآن فرزندان خود اهمیت داده و آنها را در این راه تشویق و ترغیب کنند افزود:یاد خدا،درامان ماندن از گناه،استقامت در مقابل بلا،رمز وحدت و ایجاد نظم از جمله برنامه های اسرار نماز هستند.

در ادامه این مراسم برنامه مختلفی همچون حاملان قران کریم،برپایی نماز شکر،قرائت دکلمه،شعر، سوگند نامه،سرود و اهدای هدایا به دانش آموزان به اجرا در آمد.

به گزارشارس تبار،همزمان با این مراسم جشن شکرگذاری روخوانی قرآن کریم نیز ویژه دانش آموزان سوم ابتدایی برگزار شد.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد