سرویس: پارس آباد
کد خبر: 52509
|
18:06 - 1395/02/24
نسخه چاپی

امام جمعه پارس آباد:

دولت موظف است زمینه ایجاد اشتغال جوانان را فراهم کند

 دولت موظف است زمینه ایجاد اشتغال جوانان را فراهم کند
امام جمعه شهرستان پارس آباد با بيان اينكه دولت موظف به فراهم سازي ایجاد اشتغال برای جوانان است، گفت: امروزه سرمنشأ همه مشکلات جوانان ما از بیکاری شروع می‌شود.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازآران مغان، حجت الاسلام سيد سعيد رشادي ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه پارس آبادمغان که در مصلي امام خميني(ره) اين شهر برگزار شد، اظهار کرد:یکی از مسائل اساسی و مهم منطقه توجه به مسئله جوانان است و دغدغه این نسل از جامعه باید در اولویت مسؤولان قرار بگیرد.

 

وي با بيان اينكه دولت موظف است زمینه ایجاد اشتغال را برای جوانان فراهم کند، تصريح كرد: نبود موقعیت اشتغال و افزایش آمار بیکاری برای جوانان منطقه ما غیر قابل قبول است لذا لازم است مسؤولان زمینه ایجاد اشتغال را برای جوانان این منطقه که جزو مهم‌ترین و اثرگذارترین قشر جامعه هستند فراهم کنند.

 

امام جمعه پارس آباد در ادامه با گرامیداشت سالروز لغو تنباکو توسط آیت‌الله میرزا محمدحسن شیرازی، گفت: فتوای تاریخی لغو امتیاز تنباکو نشان از اقتدار مرجعیت و علما در مقابل استکبار و زورگویان است.

 

رشادي با اشاره به نقش علما و مراجع دين در مقابله با استعمارگران افزود: لغو امتیاز تنباکو یک کار تاريخي بود كه با فتوای تاریخی علماي بزرگي چون ميرزاي شيرزاي به ثمر نشست و در واقع اگر فتواي اين عالم نبود نه تنها از قيام ستارخان و باقرخان خبري نبود بلكه شايد نقشه اي هم به نام ايران وجود نداشت.

 

خطيب نمازجمعه پارس آباد همچنين با گرامي داشت حكيم ابوالقاسم فردوسي با بیان اینکه فردوسی شاعر پرتلاش ایرانی یکی از بهترین افتخارات ما محسوب می‌شود، بيان کرد: شاهنامه تنها كتابي است كه توسط فردوسي به زبان فارسي سروده و خدمات بسیاری را در گسترش و ترویج زبان فارسی ارائه داده لذا باید روز بزرگداشت این حکیم مورد توجه قرار گیرد.

 

رشادي در بخش ديگري از سخنان خود از حضور پرشور مردم شهرستان پارس آباد در انتخابات دور اول و دوم مجلس شوراي اسلامي در اين شهرستان مرزي قدرداني كرد و گفت: حضور همراه با شور و شعور مردم در صحنه انتخابات همراه با برگزاری سالم آن از سوی برگزار کنندگان و دست اندرکاران انتخابات، برگ زرین دیگری بر افتخارات اين شهرستان افزود و نشان داد که مردم پشتیبان نظام اسلامی و ولایت فقیه اند و توطئه‌های دشمنان را همواره خنثی می کنند.

 

وي همچنين از افرادی که شرایط انتخاباتی سالم و قانون مدار را فراهم کردند، قدردانی کرد و افزود: حاميان و طرفدران نامزدهایی که تا دیروز رقیب هم بودند از امروز باید رفیق هم باشند؛ چرا كه رقابت مربوط به قبل از انتخابات بود و حال كه يك نفر نماينده شده، همه بايد او را منتخب مردم اين منطقه دانسته و در جهت پيشرفت و آباداني كمك كنند.

 

امام جمعه پارس آباد با تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و آغاز هفته جوان، خاطرنشان کرد: در حالي كه جوانان ما با استعدادترين نسل جامعه هستند ضرورت دارد همه به قشر جوان اهمیت داده و ضمن استفاده از ظرفیت آنها، هویت دینی و ملی جوانان را تقویت کنند.

 

رشادي همچنين به دیدار اخیر معلمان و فرماندهان ارشد نیروی انتظامی با رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار بر ضرورت توجه به نسل جوان، حفظ صلابت، اقتدار و استكبار ستيزي، وحدت ملي، توجه به استعدادهاي داخلي و تكريم مردم، توجه به توطئه دشمنان ايران و اسلام، تلاش برای برقراری امنیت اجتماعی را مورد تاکید قرار دادند كه اين پيام رهبر معظم انقلاب بايد نصب العين همه مسوولان نظام باشد.

 

وي از حضور کم رنگ ادارات، نهادها و مساجد شهرستان پارس آباد در برگزاري مناسبتهاي اخير از جمله ولادت امام حسين (ع)، حضرت ابوالفضل العباس و امام سجاد (ع) انتقاد كرد و گفت: سعی و توطئه دشمنان ایران اسلامی در جهت کمرنگ شدن آئین های ملي و مذهبي و کاهش جلوه انقلابی ایران اسلامی است.

 

امام جمعه پارس آباد در ادامه همچنين از تلاش شهرداري و شوراي شهر پارس آباد در خصوص رسیدگی به وضعیت عمرانی و آبادانی شهر قدردانی كرد و گفت: مجموعه شهرداری و شوراي شهر در زمینه اقدامات و پروژه های شهري از جمله لكه گيري خيابانها و كوچه ها، نصب علائم و تابلوها در ميادين و بلوارها، راه اندازي كارخانه آسفالت، ساماندهي پاركها و چراغاني شهر عملکرد بسیار موفقی داشته و چهره شهر را به طرز چشمگیری متحول کرده اند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد