سرویس: اردبیل
کد خبر: 53658
|
10:35 - 1395/03/26
نسخه چاپی

یک روانشناس اردبیلی مطرح کرد؛

تاثیرات تمایلات جنسی بر رشد شخصیت کودکان

تاثیرات تمایلات جنسی بر رشد شخصیت کودکان
روانشناس اردبیلی معتقد است: تمایلات جنسی شخص چنان با کل شخصیت او در هم آمیخته که صحبت از تمایلات جنسی به عنوان پدیده مستقل غیر ممکن است.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازبانوی کوثر،پریدخت رسولی روانشناس اردبیلی در گفتگو با خبرنگار ما تاکید دارد که تمایلات جنسی شخص چنان با کل شخصیت او در هم آمیخته  که صحبت از تمایلات جنسی به عنوان پدیده مستقل غیر ممکن است، بنابراین اصطلاح روانی، جنسی برای توصیف و رشد و کارکرد شخصیت و تاثیر تمایلات جنسی در کودکان به کار می رود.


وی گفت: اگر به تمام رفتارهای لذت‌طلب، برچسب جنسی بزنیم، تعمیق دقیق انگیزشها غیر ممکن می شود؛ افراد ممکن است از فعالیت های جنسی برای اقناع نیازهای غیرجنسی مانند وابستگی، پرخاشگری، قدرت، شان و مقام استفاده کنند، ولی این احتمال نیز وجود دارد که تکانه های جنسی و غیر جنسی تواما موجب انگیزش رفتار شوند،از همین رو است که تحلیل رفتار به درک انگیزه های زیربنایی فرد و تعامل آنها بستگی دارد.


رسولی افزود: بیشتر تجارب یادگیری جنسی در کودکی، بدون اطلاع والدین انجام می شود، ولی آگاهی از جنسیت کودک بر رفتار والدین موثر است، برای مثال با پسر بچه ها با جدیت بیشتری رفتار می شود تا دختر بچه ها و برعکس و یا  دختربچه ها بیشتر درآغوش گرفته می شوند.


وی تصریح کرد: پدرها وقت بیشتری با فرزندان پسر خود صرف می کنند و نسبت به نگرانی های پسران نوجوان خود، بیشتر از اضطراب دخترانشان آگاه هستند و یا پسرها بیشتر از دخترها در معرض تنبیه جسمی هستند.

این روان شناس یاد آور شد: تحمل والدین در برابر پرخاشگری و ترغیب یا طرد فعالیت و علائق ذهنی، زیباشناسی و ورزش، بستگی به جنسیت کودک دارد که با اجتماعی شدن  ارتباط طبیعی دارد.


وی خاطر نشان کرد: علاقمندی به روابط جنسی در مردان و زنان و با شروع بلوغ جنسی آغاز می شود البته تفاوت های جسمانی که بین دو جنس در زمان تولد وجود دارد توسط هورمونهای جنسی، در دوره پیش از تولد، تعیین می شود و اینکه سن آغاز  بلوغ جنسی توسط عوامل ژنتیکی و محیطی تنظیم می شود.

 رسولی گفت: عوامل محیطی  تاثیر گذار درآغاز سن بلوغ شامل موقعیت جغرافیایی، نژاد و قومیت و وضیعت تغذیه ای و حالات روانی و عاطفی و هیجانی است.


انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد