سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 53680
|
23:36 - 1395/03/25
نسخه چاپی

فرماندار پارس آباد خبر داد:

600 میلیارد تومان برای اجرای سد و پایاب خدآفرین هزینه شده است

600 میلیارد تومان برای اجرای سد و پایاب خدآفرین هزینه شده است
فرماندار پارس آباد گفت:برای اجرای سد و پایاپ خداآفرین 600 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و بیش از 42 درصد پیشرفت دارد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تباراکبر صمدی در جلسه شورای حفاظت از منابع، مجاری و تأسیسات آبی مغان با تشریح موقعیت خاص منابع آبی و خاکی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: تاکنون 600 میلیارد تومان برای اجرای سد و پایاب خداآفرین که 62 هزار هکتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل می‌کند هزینه شده و در حال حاضر بیش از 42 درصد پیشرفت داشته و با تمام ظرفیت در حال اجرا است.

وی با بیان وظایف اعضای شورای حفاظت از منابع، مجاری و تأسیسات آبی مغان افزود: با توجه به اتمام طرح پمپاژ فتحعلی باید با اراده جمعی و رفع موانع موجود به واگذاری اراضی به بهره‌برداران عمل شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با انتقاد از تغییر کاربری اراضی زراعی به باغات در سطح 2 هزار هکتار کشت باغات را در اراضی شیب‌دار مفید دانست و گفت: 18 هزار هکتار از اراضی شیب‌دار طرح خداآفرین برای احداث باغات پیش بینی شده است.

صمدی با بیان اینکه یک هزار و 200 هکتار در اراضی شامات پارس‌آباد برنج کشت می‌شود و از این مقدار 600 هکتار به علت خسارات به اماکن روستایی و شهری حاشیه ارس تا اجرای زهکشی ممنوع شده است، گفت: دستگاه‌های متولی با تمام ظرفیت از تصرفات غیرمجاز بستر و حریم رودخانه‌ها و جنگل‌ها ممانعت و برخورد کنند.

وی با تاکید بر فرهنگسازی در امر پیگیری از ریختن زباله به کانال‌ها بیان کرد: کشاورزان، ادارات امور آب و محیط زیست با همکاری بخشداران و دهیاران روستاها در زمینه جلوگیری از ریختن زباله‌های روستایی و ظروف سموم به کانال‌ها اقدام کنند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد از خسارات بیش از 8 هزار هکتار از محصولات زراعی در بلایای طبیعی، تگرگ، طوفان و رعد و برق در شهرستان پارس‌آباد خبرداد و از امور آب مغان و جهاد کشاورزی شهرستان خواست برای رفاه حال کشاورزان خسارت دیده 15 هزار هکتار برای کشت دوم اقدام کنند.

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد