سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 53867
|
13:03 - 1395/03/31
نسخه چاپی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی:

مسائل ارتقای جایگاه علمی و توسعه آموزش عالی کشور در دانشگاه محقق بررسی شد

مسائل ارتقای جایگاه علمی و توسعه آموزش عالی کشور  در دانشگاه محقق بررسی شد
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: آینده پژوهی، کارآفرینی و گسترش رشته های بین رشته ای سه مساله ای است که باید برای ارتقای جایگاه علمی و توسعه کشور باید به آنها توجه شود.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازابصارخبرمرتضی ابراهیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی در جلسه هم اندیشی مسائل آموزش عالی دانشگاه محقق اردبیلی به بررسی مسئله آینده پژوهی در آموزش عالی کشور پرداخت و گفت: آینده پژوهی، کارآفرینی و گسترش رشته های بین رشته ای سه مساله ای است که برای ارتقای جایگاه علمی و توسعه کشور باید به آنها توجه شود.

ابراهیمی مدیریت منطقه ای، ساماندهی موسسات آموزش عالی، رتبه بندی و اعتبار سنجی، ماموریت گرایی، طرح جامع نظام پذیرش و سنجش، نظام جامع آموزش های مهارتی، هدفمندسازی ارتباط تحصیل و اشتغال، آسیب شناسی و ارتقای نقش بخش خصوصی در آموزش عالی، بهسازی و بالندگی اعضای هیات علمی و سرقت علمی را از جمله راهکارهای مناسب و مشترک ارتقای جایگاه علمی و توسعه کشور عنوان کرد و گفت:متاسفانه در شرایط فعلی کمیت و کیفیت بر اساس تصمیمات شخصی مدیران انجام می شود و با تغییر مدیر، تصمیمات دیگری جایگزین می شود که این چنین روندی آفتی در آموزش عالی محسوب می شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه جای آینده پژوهی در آموزش عالی خالی است، افزود: در شرایط فعلی، آینده پژوهشی یک علم استراتژیک محسوب می شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سه مساله بسیار مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کرد، گفت: آینده پژوهی، کارآفرینی و گسترش رشته های بین رشته ای سه مساله ای است که باید برای ارتقای جایگاه علمی و توسعه کشور به آنها توجه شود.

وی آمایش سرزمینی، قانون مداری و فرهنگسازی را از عوامل دیگر تاثیرگذار در بحث آموزش عالی برشمرد و افزود: باید قابلیت های هر منطقه را در نظر گرفته و بر اساس آن پتانسیل ها به توسعه آموزشی عالی پرداخت و در کنار آنها قانون مداری و شایسته سالاری را در دستور کار قرار داده و مسائل فرهنگی را هم در نظر گرفت.

در این نشست اساتید نسبت به محورهای دهگانه مطرح شده به ارائه نظرات و پیشنهادات پرداختند.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد