سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 53878
|
08:25 - 1395/04/01
نسخه چاپی

جهاد اقتصادی با زبان روزه/کشاورزان روزه دار طلایه داران اقتصاد مقاومتی+تصاویر

جهاد اقتصادی با زبان روزه/کشاورزان روزه دار طلایه داران اقتصاد مقاومتی+تصاویر
این روزها با وجود گرمای طاقت فرسا کشاورزان اصلاندوزی با زبان روزه مشغول برداشت محصولات خود هستند و با همتی بیش از پیش در جهاد اقتصادی تلاش می کنند.

به گزارشبه نقل ازارس تبار،همزمانی ایام ماه مبارک رمضان با طولانی ترین و گرمترین روز های سال، روزه داری را برای صاحبان برخی مشاغل سخت، دشوارتر کرده است. اما  این شرایط دشوار باعث نشده است که آن ها از انجام فرایض دینی مانند روزه گرفتن کوتاهی کنند.

 

کشاورزان و باغداران از جمله افرادی هستند که با وجود گرمای طاقت فرسای این روزها با زبان روزه فعالیت می کنند.گرمای زیاد نه تنها باعث نشده که آن ها دست از کار بکشند بلکه با همتی دو چندان و با زبان روزه به کار خود ادامه دهند.

 

تلاش برای کسب روزی حلال با زبان روزه،نعمتی است که کشاورزان و باغداران اصلاندوزی شکرگزار آن هستند و توام شدن تلاش آنها با ماه مبارک رمضان برایشان بسیار خوشایند است.

 

هوشیار از کشاورزان پنبه کار روستای "مقصودلوی" اصلاندوز در گفتگو با خبرنگار ارس تبار گفت: خداوند روزه را واجب کرده و ما مطیع امر پروردگاریم برای ما فرقی نمی کند چه در خانه باشیم یا سر زمین کشاورزی؛ هر جا که باشیم به واجبات باید عمل کنیم.

 

وی تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از اهداف مهم کشاورزان دانست و افزود: کار کردن در این روزهای مبارک علاوه بر داشتن برکت محصولات، باعث می شود که با تکیه بر توان خود،محتاج بیگانگان و کشورهای خارجی نباشیم.

 

صدری از دیگر کشاورزان منطقه نیز می گوید:گاهی دمای هوا به بیش از 40 درجه هم رسیده است اما در این شرایط همچنان با زبان روزه به کار خود ادامه می دهیم چرا که معتقدیم برکت محصولات ما به نماز و روزه ای است که به جا می آوریم و کشاورزان هیچ گاه از تلاش برای کسب روزی حلال خسته نمی شوند.

 

حجت الاسلام اسدزاده امام جمعه اصلاندوز با بیان اینکه روزه گرفتن در هوای گرم بخصوص برای مشاغل سختی همچون کشاورزی بسیار پرفضیلت است، تصریح کرد:روزه گرفتن در چنین هوایی یک امتحان الهی است که باید سعی کنیم از این امتحان سرافراز بیرون آییم.

 

وی با بیان اینکه نیاز امروز کشور، تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است، گفت: کشاورزی با زبان روزه،بخصوص در هوای گرم،مصداق "جهاد کبیر" است و این مسئله قبل از هر چیز بر جایگاه عرصه کشاورزی و سایر عرصه ها در کمک به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در صحنه اقدام و عمل تاکید دارد.

 

 

امام جمعه اصلاندوز افزود:خوداتکایی و توسعه بخش کشاورزی، از اصلی‌ترین مولفه های «اقتصاد مقاومتی» است و این مسئله باید در اولویت کارها و مورد توجه مسئولان قرار داشته باشد.

 

شاید بارها از خود پرسیده باشیم کسانی که به کار کشاورزی مشغول هستند، چگونه در روزهای طولانی و شدت گرمای خرداد و تیر که به 40 درجه هم می رسد در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرند؟ پاسخ این سئوال را می توان در همین نزدیکی ها پیدا کرد. کشاورزان روزه داری که به دنبال کسب روزی حلال کار تلاش می کنند و سختی کار مانع انجام فرایض آن ها نمی شود.

 

اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال غربی استان اردبیل واقع شده و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان است.

گزارش:سیدسجاد میرزایی

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد