سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 54004
|
21:56 - 1395/04/03
نسخه چاپی

رییس حفاظت محیط زیست پارس آباد:

کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش خودداری کنند/50 متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است

کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش خودداری کنند/50 متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است
رییس حفاظت محیط زیست پارس آباد از برخورد با متخلفین سوزاندن کاه و کلش خبر داد و گفت:در این زمینه بيش از 50 متخلف به مراجع محترم قضایی معرفی شده است.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی"هاشم میرزانژاد" عصر امروز در گفت و گو با خبرنگارارس تبار،با اشاره به تداوم آتش زدن كاه و كلش مزارع بعد از برداشت توسط كشاورزان گفت:عليرغم اطلاع رسانی های قبلی به طریق مختلف از قبيل تریبون های نماز جمعه،صدا و سيمای مركز استان،چاپ و پخش بروشور و اطلاعيه و نصب پلاکاردهای بزرگ در ورودی و خروجی میادین شهر و گفتگوی چهره به چهره با دهیاران شهرستان جهت اطلاع رسانی به کشاورزان،برگزاری كلاسهای آموزشی توسط جهاد كشاورزی متاسفانه باز هم شاهد سوزاندن کاه و کلش باقی مانده مزارع توسط كشاورزان هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه افراد تحصيل كرده و صاحب نظر در عرصه كشاورزي نيز اقدام به آتش زدن کاه و کلش می کردند افزود:موضوع عدم آگاهی آنان از مضرات سوزاندن زمين زراعی غير قابل قبول است و این افراد اقدام سريع به كشت دوم تنها دليل اين عمل را ذكر می کردند.

 

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد با بیان اینکه آتش زدن کاه و کلش باقی مانده از برداشت محصول علاوه بر آسیب محیط زیست خسارات جبران ناپذیری به زمین های کشاورزی وارد می کند خاطرنشان کرد: يگان حفاظت محيط زيست این اداره طی يك هفته گذشته با انجام ماموريتهای گشت و کنترل شیانه روزی ضمن ارشاد كشاورزان ،بيش از 50 نفر متخلف در اين زمينه را با تشكيل پرونده به مراجع محترم قضایی معرفی کرده است.

 

میرزانژاد ضمن توصيه مجدد به كشاورزان مبنی بر عدم سوزاندن كاه و كلش مزارع بعد از برداشت از عموم همشهریان و همیاران محیط زیست خواست هر گونه گزارش آتش زدن کاه و کلش را با شماره تماس ارتباطات مردمی 1540 در میان بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد