سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 56111
|
14:57 - 1395/05/27
نسخه چاپی

یک فوق تخصص شبکیه برای یک میلیون نفر جمعیت!

یک فوق تخصص شبکیه برای یک میلیون نفر جمعیت!
رئیس سازمان نظام پزشکی اردبیل نبود فوق تخصص شبکیه چشم کافی در استان اردبیل را یک معضل برای بیماران این استان دانست.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی، منصور جعفری رئیس سازمان نظام پزشکی اردبیل امروز در آستانه روز پزشک، در جمع خبرنگاران از دغدغه‌های این روزهای پزشکان گفت.

 به گفته وی جامعه پزشکی اردبیل از نظر کار حرفه ای از اعتبار بسیار بالایی برخورداراست، به طوری که از مجموع 76هزار عمل جراحی و 2میلیون و 282 هزار مراجعه سرپایی به بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی اردبیل، تنها 40 مورد به شکایت بیماران به نظام پزشکی منجر شده است.

 رئیس سازمان نظام پزشکی اردبیل خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 15مورد از شکایت‌های یادشده در حوزه خطای پزشکی یا عوارض درمان، به صدور کیفرخواست منجر شده است.

جعفری اعلام کرد که سال گذشته در دو مورد پزشک خاطی به سه ماه محرومیت از طبابت محکوم  شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی اردبیل نبود فوق تخصص شبکیه چشم در استان اردبیل را مشکل و معضلی بزرگ برای بیمارانی دانست که مجبورند برای مداوا به استان های دیگر بروند.

 طبق اعلام دکتر جعفری آمار بیماران مبتلا به ناراحتی‌های شبکیه در استان اردبیل زیاد است و علاوه بر این بیماران دیابتی نیز از این ناراحتی مصون نیستند، اما دردناکتر اینکه اکثر این بیماران توان مالی مراجعه به مراکز درمانی سایر استان ها را ندارند از این رو وجود 2 یا سه پزشک متخصص شبکیه چشم در این استان یک ضرورت است و باید اجرایی شود.

وی گفت: تمام تلاشمان را برای تامین متخصص شبکیه در استان بکار گرفته ایم  این تلاش ها در حالیست که تنها یک  فوق تخصص شبکیه با حضور یکی دو روزه در هفته بیماران را ویزیت و عمل می کند که پاسخگوی تعداد بالای این بیماران نیست.

در حال حاضر سازمان نظام پزشکی در شهرستان های اردبیل، خلخال، مشگین شهر، پارس آباد و گرمی مغان فعالیت داردو هزار و 930 نفر عضو جامعه نظام پزشکی اردبیل هستند .

مطابق سرشماری سال90مرکز آمار ایران جمعیت کل استان اردبیل یک میلیون و248هزار و488نفر است که از این تعداد798هزار و942نفر در شهرها و449هزار و546نفر در روستاها زندگی می کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد