سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56112
|
15:49 - 1395/05/27
نسخه چاپی

رئیس پلیس فتای استان اردبیل:

ایرانیان 16 برابر استاندارد جهانی از فضای مجازی استفاده می‌کنند

ایرانیان 16 برابر استاندارد جهانی از فضای مجازی استفاده می‌کنند
رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: مدت زمان استانداردجهانی حضور در اینترنت و فضای مجازی 20تا 30دقیقه است اما ایرانیان 6 الی 8 ساعت حضور دارند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازآذرسلام، سرهنگ حافظ شریفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت پلیس فتا عملیاتی بوده و اولویت با پیش بینی، پیشگیری و در نهایت بازداشت متهم است.

وی با بیان اینکه فقط در مرکز استان پلیس فتا وجود دارد بنابراین در شهرستان ها پرونده های مرتبط به دایره آگاهی واگذار می شود و بعد از تکمیل به مرکز استان جهت رسیدگی ارسال می شود.

شریفی میانگین سنی مجرمان فضای مجازی را بین 19و 27 سال عنوان کرد و افزود: طی 5 ماه گذشته 95 دستگیری داشتیم که اعمال قانون شده و بازه زمانی کشف و بازداشت متهم پایین تر از زمان استاندارد (65روز) بوده و تا ظرف 49 روز دستگیری صورت می گیرد.

سرهنگ دوم حافظ شریفی رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی استان اردبیل در ادامه اولویت جرایم را به ترتیب نشر اکاذیب – برداشت های غیر مجاز از حساب بانکی مردم – کلاهبرداری اینترنتی از راه خرید های اینترنتی برشمرد.

وی برداشت غیر مجاز از راه فیشنیگ (تله های اینترنتی) را نزدیک به 60 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برای آگاه سازی و روشنگری پیشگیری از افتادن به دام کلاهبرداران و آسیب های اینترنتی و فضای مجازی کلاس های آموزشی برای سنین مختلف در مدارس، پایگاه های بسیج و مساجد شروع شده و با برگزاری 42 کلاس آموزشی و توزیع 5200 cd و بروشور های روشنگری تعداد 3هزار نفر آموزش دیده اند.

وی ادامه داد: سه نمایش تئاتر دراین باره برگزار شده و اخبار آگاه سازی در 25 رسانه استان منتشر یافته که تعامل رسانه های جای قدردانی دارد.

این مسئول انتظامی از ساماندهی قریب الوقوع 148 کافی نت استان خبر داد و افزود: 139 کافی نت مجوز لازم را دریافت کرده و تمام این مراکز جهت جلوگیری از تهدیدات آتی و تقویت حفظ اطلاعات شهروندان ساماندهی خواهد شد.

شریفی با بیان اینکه خدمات اینترنتی آزاد یا ViFi در برخی اماکن هتل ها و فروشگاه ها راه اندازی شده که کاربران ناشناس احتمال سوء استفاده از این فرصت و بستر را دارند بنابراین این موضوع نیز در حال بررسی و ساماندهی است.

وی از راه اندازی مراکز پلیس فتا به شرط صدور دستور و موافقت در آینده نزدیک در شهر های مشگین شهر، خلخال، پارس آباد و گرمی خبر داد و گفت: در برخی شهر ها با توجه به جمعیت بالا و نیز مسافت طولانی هزینه هایی را برای شاکیان و نیروی انتظامی متحمل می کند که نیاز به ایجاد این مراکز در شهرهای یاد شده دارد.

وی با تاکید بر داشتن هوشیاری لازم برای کاربران گوشی های اندروید و متصل به اینترنت گفت: نزدیک به 16 برنامه گوشی ها با وورد به برخی صفحات و کانال های اینترنتی و یا نصب نرم افزار ها قابل دسترس خدمات دهنده می شود و در مواردی می تواند حق عدم خاموش شدن گوشی و یا روشن ماندن دوربین را بدون پرسش اعمال کند!.

وی مدت زمان استاندار جهانی استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را 20تا30 دقیه عنوان کرد و تصریح کرد: متاسفانه این مدت در کشور ما بین 6الی8 ساعت بوده و درصد بالایی از کاربران زبان فارسی را برگزیده اند!.

حافظ شریفی تاکید کرد: پلیس فتا بر فضای اینترنتی و شبکه های اجتماعی تسلط کامل دارد و شگردهای مطرح در جامعه را برای پاک کردن رد اثار جرم منتفی و مجرم قابل دسترس است.

سرهنگ دوم حاقفظ شریفی رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی استان اردبیل در پایان با اشاره به رتبه بندی استان ها در استفاده از اینترنت وضعیت استان اردبیل را در رتبه دوم و متوسط ارزیابی کرد و گفت: موارد بحرانی یا حساسی در استان ما وجود ندارد.ضریب نفوذ اینترنت 44درصد بوده که نشان می دهد از اینترنت و فضای مجازی استفاده بهینه می شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد