سرویس: سیاسی
کد خبر: 56126
|
10:11 - 1395/05/28
نسخه چاپی

دولتی ها از شورا وحشت دارند؛

واکنش رئیس پارلمان محلی اردبیل به انتخاب شهردار با رأی مردم

واکنش رئیس پارلمان محلی اردبیل به انتخاب شهردار با رأی مردم
رئیس پارلمان محلی اردبیل با انتقاد از ارائه لایحه ای که انتخاب شهردار را به رای مردم واگذار می‌کند، گفت:با لایحه های این چنینی می‌خواهند شوراها را تعطیل کنند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی،معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور در سفر به اردبیل از لایحه‌ای سخن گفت که با آن مدیریت واحد شهری کار انتخاب شهرداران را در شهرهای بالای200 هزار نفر به خود مردم واگذار می‌کند که این سخنان معاون وزیر واکنش های متفاوتی داشت.

رئیس پارلمان محلی اردبیل با انتقاد از ارائه لایحه ای  که انتخاب شهردار رابه رای مردم واگذار می‌کند ، به خبرنگار سبلانه گفت: دولتی ها همواره  از شورای شهر و پارلمان محلی در وحشت هستند به همین خاطر معمولا می خواهند انتخاب شهردار را که از وظایف شورای شهر است از اختیار آنها خارج کنند.

وی ادامه داد: زمانی  دولت می خواست اختیار انتخاب شهردار را در دست بگیرد اما وقتی مقاومتی احساس کرد به سراغ این رفت که با واگذاری این اختیار به مردم، انتخاب شهردار را  از پارلمان محلی بگیرد این در حالیست که شوراها  خود تبلور اراده مردم و با رای همین مردم انتخاب شده اند.

 به گفته ذکی الله خوشبخت در حالی که در کشورهای پیشرفته نه تنها انتخاب شهردار که انتخاب فرماندار هم توسط پارلمان های محلی صورت می گیرد اما معلوم نیست در شرایط فعلی این چه لزومی است که این اختیار را از دست پارلمان محلی بگیرند.
وی ادامه داد: مگر در شرایط فعلی شورا غیر از انتخاب شهردار ، اختیار دیگری هم دارد؟؛ معتقدم با لایحه های این چنینی میخواهندشوراها را تعطیل کنند، اما همان طور که امام راحل هم فرموده اند انتخاب شهردار از  اختیارات شورا ها است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد