سرویس: استانی
کد خبر: 56562
|
10:42 - 1395/06/08
نسخه چاپی

چرا لطف‌اللهیان رفت و برگشت؟

چرا لطف‌اللهیان رفت و برگشت؟
بازگشت حمید لطف‌اللهیان بر سمت شهرداری اردبیل پس از 49 روز آن هم در شرایطی که پاسخ های شهردار نتوانسته موافقان استیضاح را راضی کند، کمی بر پیچیدگی اوضاع افزوده است.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی، 30 تیرماه امسال بود که حمید لطف الهیان با رای پارلمان محلی از سمت شهرداری اردبیل عزل و انتخاب گزینه دیگر برای نشستن بر صندلی شهرداری اردبیل در شورا کلید خورد ودر ادامه تا انتخاب علی نیکزاد به عنوان شهردار منتخب پیش رفت .

در این بین فرمانداری اردبیل ایراداتی بر روند  استیضاح و عزل شهردار این شهر گرفت تا تکلیف شهردار معزول شده اردبیل با رای شورای حل اختلاف تعیین شود که  بلاخره بعد از بی شهردار ماندن 49 روزه اردبیل، رای بر بازگشت شهردار مغزول این شهر شد .

البته بازگشت حمید لطف الهیان بر سمت شهرداری اردبیل آن هم پس از 50 روز و در شرایطی که 9 نفراز 13 عضو شورای چهارم شهر اردبیل موافق استیضاح بودند و پاسخ شهردار معزول شده هم نتوانست آنها را راضی کند، کمی بر پیچیدگی اوضاع افزوده و حتی پای استیضاح دوباره لطف الهیان و یا انحلال شورا هم به میان آمده است.

حسین افسانه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل امکان انحلال شورای چهارم اردبیل را در صورت تمکین نکردن به رای هیئت حل اختلاف دور از انتظار ندانست.

به گفته وی نباید اعضای شورای شهر این حکم را شوخی تلقی کنند چراکه شورای تأمین شهرستان حتی این اختیار را دارد که شهردار قانونی اردبیل را در مسؤلیت خود قرار دهد و در برابر اعضای شورای شهر برای او شرایط صیانتی درست کند.

البته این عضو شورای شهر اردبیل تاکید دارد که اعضای پارلمان محلی اردبیل به هیچ‌وجه قصد فشار به شهردار قانونی اردبیل را ندارند.

میرغنی فروزان عضو شورای شهر اردبیل، به صراحت اعلام کرد که انتخاب و استیضاح شهردار ارتباطی به انحلال شورا ندارد، چراکه استیضاح و یا انتخاب شهردار حق قانونی شورا است.

به گفته فروزان حمید لطف اللهیان به همان 11 دلیل برای دومین بار استیضاح می شود.

به اعتقاد وی استیضاح دوم لطف اللهیان متمایز از استیضاح قبلی و تندتر از استیضاح پیشین خواهد بود.

ذکی الله خوشبخت رئیس پارلمان محلی اردبیل رسما در جلسه فوق العاده دیشب شورای شهر اردبیل، اعلام کرد که مصوبه شورای حل اختلاف استان فصل الخطاب بوده و شورای شهر اردبیل براساس آن اقدام خواهد کرد.

براین اساس طبق اعلام خوشبخت حمید لطف اللهیان شهردار سابق اردبیل از روز دوشنبه 8 شهریور باید به دفتر کار خود در ساختمان شهرداری بازگشته و فعالیت خود را مجددا آغاز کند.

نصب چمن مصنوعی در رینگ شورابیل وهزینه کرد 20 میلیارد ریال در این طرح بدون هماهنگی شواری شهر، داشتن اشکال حقوقی در انعقاد قرارداد پل قدس، واگذاری طرح به پیمانکاران بدون قرارداد، بلاتکلیفی ساختمان فرهنگسرای سوم خرداد و اجرا نشدن طرح های مصوب شورای شهر از دلایل استیضاح شهردار اردبیل بود.

با شرایط فعلی باید منتظر ماند و دید که در روزهای آتی شورا و شهردار چگونه به قانون تمکین می کنند.

انتهای پیام /

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد