سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56571
|
11:22 - 1395/06/08
نسخه چاپی

جشن های عروسی با چاشنی سلب آسایش شهروندان اصلاندوزی!

جشن های عروسی با چاشنی سلب آسایش شهروندان اصلاندوزی!
برگزاری مراسم طولانی مدت جشن عروسی همراه با صدای بلند موسیقی باعث بر هم زدن آسایش عمومی شهروندان اصلاندوزی شده است.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تبار،برگزاری مراسم جشن عروسی و بدنبال آن حرکت کاروان عروسی از منزل عروس تا داماد از گذشته های دور وجود داشته ولی در گذر زمان دستخوش تغییراتی شده است؛ تغییراتی که در دنیای متحول شده امروزی به زیرپا گذاشتن حقوق شهروندی ختم شده اند.

 

مراسمات جشن عروسی در مناطق مختلف اصلاندوز از تعطیلات عید نوروز آغاز می شود اما همه ساله با نزدیک شدن به ماه های محرم و صفر، شاهد افزایش برگزاری جشن های عروسی هستیم.

 

اما در این میان برخی از مهمانان و بخصوص جوانان با راه انداختن کاروان عروسی در اطراف محل مراسم و یا در سطح شهر ضمن نادیده گرفتن حقوق شهروندی به شادی مشغول می شوند بدون اینکه مراعات حال همسایگان را داشته باشند.

 

متاسفانه علاوه بر بی نظمی در کاروان های عروسی، برگزاری مراسم طولانی مدت جشن همراه با صدای بلند موسیقی که از شامگاه تا بامداد روز بعد ادامه دارد باعث بر هم زدن امنیت و آسایش عمومی شهروندان شده است که در روستاها نیز شاهد برگزاری جشن عروسی با این شکل و شمایل هستیم.

 

صدای بلند موسیقی، تک چرخ زدن موتورسیکلت‌ها و صدای ناهنجار آنها، ترکاندن ترقه، رقص کودکان که تا نیمه بدن خود را از خودروهای درحال حرکت بیرون آورده‌اند چند سالی است که پیش‌زمینه حوادث کاروان‌های عروسی شده‌اند که همین امر باعث افزایش چشمگیر  تصادفات و نزاع و درگیری در این مراسمات شده است.

 

برپایی جشن هایی مانند جشن عروسی که همه در آن شاد هستند نباید به قیمت سلب آرامش و ایجاد مزاحمت همسایگان و دیگر شهروندان شود تا این ناراحتی ها به شکایت و بدتر از آن به نزاع های خیابانی تبدیل نشود و طعم شیرین شادی را بر خانواده های صاحبان عروسی تلخ نکند.
 

لازم است مسئولان مربوطه هم به این امر رسیدگی کنند چرا که احترام و رعایت حقوق شهروندی ضروری است و در این خصوص باید فرهنگ سازی شود.

 

امیدواریم روزی برسد که همه شهروندان به حقوق شهروندی احترام بگذارند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد