سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56580
|
12:54 - 1395/06/08
نسخه چاپی

قرن بیست و یکم جایی برای حسرت خوردن نیست

قرن بیست و یکم جایی برای حسرت خوردن نیست
حسرت خوردن باعث ترقی یا توسعه و پیشرفت منطقه محرومی چون کوثر نمی شود بخصوص امروزه در قرن بیست و یکم زمانی برای حسرت خوردن نیست، چرا که این قرن برهه ای توام با کار و تلاش را یدک می کشد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازکوثرخبر، جوان کوثری(که خواهان راز داری اسمش بود) با عنوان محرومیت های شهرستان کوثر، طی دلنوشته ای خطاب به مسئولین نوشت:

بسمه تعالی

با سلام محضر یکایک مسئولین شهرستان کوثر و تبریک هفته دولت به سروران ارجمند؛ هفته ای که تبلور مطالباتی را در وجودم نهادینه کرد تا شاید تلنگری در وجودمان احساس شود.

این روزها شاهد فازهای منفی در شبکه های اجتماعی و سایت های محلی در رابطه با محرومیت روز افزون شهرستان کوثر هستیم، شاید این مطالب عنوان شده در خصوص کوثر حقیقت داشته باشد ولی می توان با یک نگرش متفاوت نیمه پر لیوان که وجود پتانسیلها، ظرفیت ها و مسئولین بومی هستند را هم نظاره کرد.

دلنوشته ای که از آن سخن می گویم هیچ حسرتی در آن به کار نرفته است چرا که با یک حساب سرانگشتی می توان پی برد که حسرت خوردن باعث تلقی یا توسعه و پیشرفت منطقه محرومی چون کوثر نمی شود، بخصوص امروزه که در قرن بیست و یکم حیات داریم جایی برای حسرت خوردن نیست، زیرا این قرن برهه ای توام با کار و تلاش را یدک می کشد و اگر غفلتی در این خصوص صورت گیرد بی شک محرومیتی روز افزون در انتظار ما خواهد بود.

 شهرستان کوثر از نظر استراتژیکی شهرسازی در جنوب استان اردبیل یکی از گردشگر پذیرترین نقاط استان است که به دلیل داشتن پتاسیل های بلقوه ای چون حمام سنگی، آبگرم معدنی و دهها جاذبه گردشگری سالانه میهمانان و گردشگران بسیاری را شیفته خود می کند، اما در مقابل توسعه ای هم در این خصوص صورت نگرفته است، چون اندیشه و آمادگی لازم برای توسعه نداشته ایم، منتظر نشسته ایم تا مسافران سرنوشت گردشگری ما را تعیین کنند غافل از اینکه بایستی خود دست به کار شویم و آینده گردشگری خود را با تبلیغ، اطلاع رسانی، ارائه ایده های نوین و خدمات رسانی صحیح رقم بزنیم.

شهرستان کوثر با داشتن رودخانه قزل اوزن، جاده سرچم و به دلیل نزدیکی به پایتخت و دیگر استانهای همجوار از موقعیت ویژه ای برخوردار است؛ ولی این پتانسیل ها بگونه ای در نیمه خالی لیوان جای گرفته اند که تبدیل به یک حسرت شده اند.

متاسفانه عدم توجه به این ظرفیت ها در سطح شهرستان رفته رفته منجر به نگرانی مردم و در پی آن تبدیل به منطقه ای محروم شده است، موقعیت جغرافیایی شهرستان کوثر هم از سویی دیگر بهانه ای برای مسئولین جهت عقب ماندگی تلقی می شود.

همانطور که اشاره شد در قرن بیست و یکم جای هیچ حسرتی نیست، مقوله ای که می توان به مسئولین گوشزد کرد؛ بایستی با زحمات و کار و تلاش خود آینده خود را تامین کنیم.

در این دنیای وانفسا می طلبد به جای حسرت خوردن، دست به کار شده و سرنوشت خود و آیندگان را با دستان خود ساخت.

بدون تردید همه مردم و مسئولین با وجود داشتن پتانسیل های شهرستان سهواً یا عمداً با مطرح ساختن مسئله محرومیت و حسرت خوردن دخیل بوده اند که با ارائه راهکارهای مناسب و همت و تلاش این دو قطب تلقی(مردم و مسئولین) امیدواریم هیچ بن بستی در پیش روی کار مضاعف و حرکت جهادی دولت و ملت قرار نگیرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد