سرویس: اقتصادی
کد خبر: 56671
|
10:42 - 1395/06/10
نسخه چاپی

نماینده مردم پارس‌آبادو بیله‌سوار مطرح کرد؛

بازگشت قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل به چرخه پرواز تا مهرماه/ خبری خوش برای اصلاندوزی‌ها

بازگشت قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل به چرخه پرواز تا مهرماه/ خبری خوش برای اصلاندوزی‌ها
نماینده مردم پارس‎آباد و بیله‌سوار از بازگشت قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل به چرخه پرواز پس از تعطیلی چند ساله تا مهرماه امسال خبر داد.

شکور پورحسین  در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی، با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان با همدلی به دنبال انجام کارهای اساسی در استان است، گفت: اطمینان دارم که با این تلاش‌ها و همدلی‌ها انشاءالله کارهای بزرگی در استان انجام خواهد شد و دولت هم کارنامه خوبی را از خود برجای خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: در سایه همدلی در استان اردبیل، مذاکرات مفصلی با معاون اول رئیس جمهور درمورد راه آهن اردبیل داشتیم  و پایاب سد خدا آفرین هم به سرعت در حال انجام است.

پورحسین در مورد پروژه های بزرگ در حال اجرا در حوزه انتخابیه اش گفت: 12  پروژه مهم در حال اجرا است که بزودی افتتاح خواهند شد.

این نماینده تصریح کرد: پایاب سدخدا آفرین که از مگا پروژه های ایران است مطمئنا تاثیرات شگرفی در حوزه های اشتغال و اجتماعی برای استان خواهد داشت که به این پروژه از صندوق اعتبار ملی اعتبار یک میلیارد دلاری تخصیص یافته و به سرعت در حال اجرا است.

وی ادامه‌داد: با این پروژه 2 هزار هکتار از اراضی دیمی ریز کشت، آبی می شوند و برای 25 هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار درباره فرودگاه پارس آباد گفت: این فرودگاه پس از تعطیلی چند ساله با تخصیص اعتبار تا مهرماه دوباره بازگشایی شده و قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل به چرخه پرواز برمی گردد.

وی افزود: فاضلاب شهری پارس آباد با 240 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است؛ بیمارستان 160 تخته پارس آباد هم تا دهه فجر و یا نهایتا تا پایان امسال آماده بهره برداری خواهد شد.

پور حسین خاطر نشان کرد: مرکز غربالگری و سرطان شناسی ، چهار بانده  کردن جاده پارس آباد به اردبیل ، آبگیری دریاچه شهرک مغان در 2 ماه آینده ، ایجاد ناحیه صنعتی در شهرک کشت و صنعت پارس آباد از جمله پروژه های مهم در حال اجرا در پارس آباد است.

وی ابراز امیدواری کرد: منطقه آزاد که آرزوی دیرین مردم منطقه است هر چه زودتر عملی شود؛ به گفته وی این طرح پس از تصویب یک فوریتی در مجلس در کمیسیون اقتصادی بررسی شد که کلیاتش در این کمیسیون به تصویب رسیده و امیدواریم با همدلی دولت و نمایندگان این طرح در صحن علنی به تصویب برسد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار با بیان اینکه  خبر خوشی برای اصلاندوزی ها دارد ، گفت: در نقشه قبلی منطقه آزاد، اصلاندوز جزو این منطقه نبود که ما از استاندار خواستیم تا در نقشه جدید اصلاندوز هم جزو منطقه آزاد تجاری محسوب شود؛ همچنین پیگیری در مورد فرمانداری اصلاندورز از موارد دیگری است که به شدت پیگیر انجام آن هستیم.

به گفته وی نظام بهره برداری پایاب و حل اختلافات تاریخی عشایر و دولت از دیگر مواردی است که تلاش های جدی برای به ثمر نشستن آن در حال انجام است.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد