سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56807
|
14:12 - 1395/06/13
نسخه چاپی

برگزاری دوره های آموزش قرآن و معارف در تنها شهر شیعه نشین روسیه+عکس

 برگزاری دوره های آموزش قرآن و معارف در تنها شهر شیعه نشین روسیه+عکس
در راستای روشنگری اسلامی هرساله آموزشهای معارف اسلامی و قرآن کریم برای نوجوانان و عموم مردم در مسجد جامع شهر دربند روسیه برگزار می شود.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تبار،مراسم باشکوه پایان دوره کلاسهای آموزش قرآن کریم برای نوجوانان شهر دربند روسیه که در تابستان امسال تشکیل شده بود،در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

"ایلدار ابراهیم اف" روحانی مسجد جامع شهر دربند در گفت و گو با سایت آذری مایده گفت:در این دوره از کلاسهای قرآن کریم نزدیک به 100 شاگرد نوجوان شرکت کردند که در پایان به هریک از اینها یک جلد قران کریم به زبان روسی و گواهی پایان دوره اهدا شد.

وی افزود:همچنین در مسجد جامع این شهر کلاسهای مختلف معارف اسلامی از جمله عقیدتی و احکام برای عموم مردم تشکیل می شود و نزدیک به 100 نفر در این کلاسها شرکت می کنند.

به گزارشارس تبار،شهر "دربند" قدیمی‌ترین شهر روسیه است که از 2 هزار سال قبل تا کنون بافت سنتی خود را حفظ کرده است و زندگی در این شهر جریان دارد.این شهر که تنها شهر شیعه نشین روسیه است و در شمال دریای خزر و در جمهوری داغستان روسیه واقع شده است.

شهر دربند منطقه قفقاز را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند و در تاریخ، از این شهر به عنوان دروازه ورود اسلام به منطقه قفقاز و روسیه یاد می‌شود.

 

 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد