سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56984
|
09:56 - 1395/06/18
نسخه چاپی

یادداشت/خائنین حرمین

 یادداشت/خائنین حرمین
فاجعه منا که در پی بی مسئولیتی رژیم آل سعود و سران قدرت طلب و بی کفایت به وجود آمد و موجب ضایعه‌ای بزرگ در قلب مسلمانان جهان شد نشان از خائن الحرمینی رژیم آل سعود در خانه امن خدا بود.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازکوثرخبر، فاجعه منا که در پی بی مسئولیتی رژیم آل سعود و سران قدرت طلب و بی کفایت به وجود آمد و موجب ضایعه‌ای بزرگ در قلب مسلمانان جهان شد؛ نشان از خائن الحرمینی رژیم آل سعود در خانه امن خدا بود.

465 نفر از حاجیان ایرانی قربانی این سهل انکاری و یا به عبارتی قربانی بی کفایتی آل سعود شدند و حال یک سال از این فاجعه دردناک می گذرد ولی عربستان همچنان بر طبل رسوایی خود می کوبد و این فاجعه را غیر عمدی و تنها یک حادثه قلمداد می کند.

قضایای سال ۶۶ و کشتار ۴۰۰ حجاج ایرانی، قضیه تونلی که بسیاری از مسلمانان اندونزی در آن شهید شدند، تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان، سقوط جرثقیل در مسجد الحرام، حادثه منا و دهها حادثه اسفبار دیگر که پیشتر رخ داده است نشان از بی لیاقتی سعودی ها در اداره حرمین شریفین است.

این در حالی می باشد که رژیم آل سعود نه تنها از این فجایع اظهار پشیمانی نمی کند بلکه با همپیمانی با آمریکا و دلارهایی که برای بستن دهان سازمانهای حقوق بشر خرج می کند چهره شیطانی خود را نشان داده و با کشتار در یمن و همچنین دست داشتن در دیگر تحرکات شیطانی علیه ایران ماهیت خود که دشمنی با اسلام و قرآن است را به رخ عالمیان کشیده است.

از طرفی شاهزاده های سعودی که در پول غلت می زنند و به بی بندو باری در فرانسه، اسپانیا، انگلیس، اسرائیل و همچنین آمریکا می پردازند، پولهای حجاجی است که صرف عیش و نوش آنها شده و این دردناکتر از فجایعی همچون "منا و مسجد الحرام" است.

این حوادث که بار اجتماعی و حقوقی دارد، بایستی دولت عربستان صعودی نسبت به اماکنی که در کنترل آنها است برای امنیت مسلمانان، تمهیدات لازم را بیاندیشد و اگر احساس می کند که ظرفیت کافی برای مناسک حج وجود ندارد، از کشورهای اسلامی بخواهد که ظرفیت اعزام را کاهش یا در مدیرت کارآمد مناسک حج آنها را یاری کنند؛ ولی هیچ گاه زیر بار این امور نرفته است.

برای مدیریت بهتر مناسک حج مسئولان حج کشورهای اسلامی نیز باید به طور مشترک تدابیری بیاندیشند.

پیگیری وزارت خارجه کشورمان، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و دیگر مسئولان امر کشور ایران اسلامی بایستی پس از گذشت یک سال همچنان با دقت ابعاد حقوقی این اتفاقات را بررسی و پیگیری کنند و فاجعه غم بار منا را که عربستان خواهان به فراموشی سپردن آن است را زنده نگه دارند.

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد