سرویس: وبگردی
کد خبر: 58124
|
15:40 - 1395/07/17
نسخه چاپی

هشداری که جدی گرفته نمی‌شود؛

غفلت از بزرگترین بحران آینده ایران/ فیلم

غفلت از بزرگترین بحران آینده ایران/ فیلم
امروه خیلی از ما به همین سادگی از کنار اتفاقات و صحنه‌هایی به ظاهر بی اهمیت اما جدی می‌گذریم که نمی‌دانیم فردا همین "ندیدن‌ها" و چشم بستن بر واقعیات همه ما را در بحران بزرگی گرفتار خواهد کرد که اتفاقاً مقصر اصلی آن فقط و فقط خودمان هستیم.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی، در حالی حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو امروز در اردبیل از بزرگترین بحران آینده کشور سخن گفته که انگار این هشدار در این شهر جدی نیست!

هدر رفت آب به دلیل برخی اهمال کاری‌ها که مصداقش را در فیلم زیر مشاهده خواهید کرد در شرایطی رخ می‌دهد، که گفته می‌شود ایران در بین ۲۴ کشوری قرار دارد که وضعیت آب در آنها خطرناک است؛ کشوری که در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و متوسط بارش ها نیز در این 10 سال کمتر از میانگین جهانی است.

 

 

 

 

به گفته داود نجفیان مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اردبیل، به رغم تصور مسئولان کشوری از وضعیت آب در اردبیل، که استان ما را پرآب و جزو مناطق بدون بحران آب می‌شناسند باید گفت که استان اردبیل در حال حاضر با بحران آب مواجه است و باید فکری اساسی برای تامین آب شرب و کشاورزی آن کرد.

 در حالی که سد یامچی اردبیل در موقع احداث فقط با هدف کشاورزی احداث شده بود متاسفانه در حال حاضر بیش از 80 درصد از آب شرب شهر اردبیل را تامین می شود.

این فیلم که از شیر آب مصرفی، پارکی در خیابان ساحلی اردبیل گرفته شده است گوشه‌ای از اهمال‎کاری‌هایی است که ما را در بحران بزرگی گرفتار خواهد کرد که اتفاقاً مقصر اصلی آن فقط و فقط خودمان هستیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد