سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 58177
|
14:09 - 1395/07/18
نسخه چاپی

به دنبال اجرای طرح ساماندهی سد معبر/

مغازه‌داران بیش از دستفروشان نیاز به ساماندهی دارند

مغازه‌داران بیش از دستفروشان نیاز به ساماندهی دارند
با توجه به اینکه شهرداری به منظور بازگشایی معابر عمومی اقدام به ساماندهی دستفروشان کرده است انتظار می رود مغازه‌داران در اولویت این طرح قرار داشته باشند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازاورامی، سد معبر از جمله معضلات اجتماعی است که مردم مشگین‌شهر همواره با آن درگیر هستند به طوری که رفت و امد در معابر عمومی شهر به سختی انجام می‌گیرد هر چند در طول سال‌ها، شهرداران مختلف اقداماتی نیز در این راستا انجام داده اند اما متاسفانه هیچ نتیجه‌ای  نداشته است.

 

از جمله عوامل سد معبر در سطح شهر دستفروشانی هستند که در کنار خیابان اقدام به خرید و فروش کالا می‌کنند تا امورات زندگی خود را سپری کنند و اتفاقا هر بار که طرح مبارزه با سد معبر توسط شهرداران مختلف مشگین‌شهر، اجرا شده ابتدا با این دستفروشان برخورد کرده اند و گاهاً خساراتی نیز بر اموال آنان وارد شده است، بدون اینکه مکانی برای ساماندهی آنان در نظر گرفته شود؛ اما در چند روز گذشته شهرداری مشگین‌شهر با اقدامی قابل توجه و با هماهنگی پادگان شهید بیگلری شهرستان مشگین‌شهر بخشی از محوطه این پادگان را که بلااستفاده باقی مانده بود برای ساماندهی دستفروشان در نظر گرفت تا معابر شهر برای رفت و امد مردم این شهرستان و مسافران ورودی باز شود و چهره شهر نیز شکیل تر شود.

 

علی رغم اقدام مناسب شهرداری اما هنوز این مشکل به صورت کامل از شهر رخت بر نبسته است چرا که عمده سد معبر کنندگان در معابر اصلی و عمومی شهر مغازه‌دارانی هستند که چندین برابر ظرفیت مغازه خود را در پیاده‌روها ریخته و مسیر رفت و آمد را برای عموم مردم تنگ کرده است. به طوری که وقتی اجناس داخل مغازه به بیرون از مغازه ریخته می‌شود از هر طرف بیش از نیم متر پیاده رو اشغال می‌شود و مردم برای خرید مجبور هستند در مقابل مغازه ایستاده و خرید کنند که در این حالت نیز پیاده رو کاملا پلمپ می‌شود که این امر نیاز به همت بیشتر شهرداری دارد تا مردم به راحتی و بدون اینکه دچار مشکل شوند خریدهای روزانه خود را انجام دهند.

 

هر یک از شهردارانی که روی کار آمده با نصب بنرهایی بر جمع‌آوری سد معبر هشدار داده است اما به علت عدم پیگیری جدی و یا برخورد جزیره‌ای، سد معابر همچنان در جای خود باقی است؛ بدون اینکه تغییر و تحولی در آن صورت گیرد و فقط این هزینه چاپ بنر است که در جیب شهرداری باقی می ماند بدون اینکه نتیجه‌ای داشته باشد.

 

البته شهردار فعلی مشگین‌شهر نیز همانند شهرداران گذشته این بنرها را در سطح شهر نصب کرده و هشدارهای لازم را در این خصوص داده است و البته در وهله اول با ایجاد مکان مناسب برای دستفروشان جرقه این کار را زده است و حال باید دید که این اقدامات می تواند برای جمع کردن سد معبر موثر باشد؟ 

 

نکته جالب در این میان این است که در برخی از معابر که طرح جمع‌آوری سد معبر اجرا شده است، تابلوهای تبلیغاتی واحدهای تجاری نیز از پیاده روها جمع آوری شدند که بعد از مدتی به جای آن تابلوهای کوچک، شهرداری خود اقدام به نصب بنر تبلیغاتی بزرگتر کرده است. لذا انتظار می رود شهرداری خود با پایبندی به قانونی که برای مبارزه با سد معبر وجود دارد، باعث شود که مغازه داران نیز بر اجرای این قانون ملزم شوند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد