سرویس: وبگردی
کد خبر: 58180
|
15:40 - 1395/07/18
نسخه چاپی

سبلانه گزارش می‌کند؛

ابتکار در اوج محرومیت/ رونمایی از امکانات مدرن ورزش کودکان در اردبیل+تصاویر

ابتکار در اوج محرومیت/ رونمایی از امکانات مدرن ورزش کودکان در اردبیل+تصاویر
نیما که آرزوی قهرمانی در رشته والیبال را در سر می‌پروراند می‌گوید: خاله میشه عکس ما رو تو روزنامه چاپ کنی یه تور والیبال به ما بدهند!

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های جوانان ایران بویژه استان اردبیل در رشته‌های ورزشی نشانگر ظرفیت و استعداد بالای جوانان در رشته‌های گوناگون است؛ چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر سرمایه‌گذاری برای تربیت استعدادهای جوانان و پرورش‌ آنها به سمت قهرمانی تاکید دارند.

در قانون اساسی استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته، نیز بر توسعه «فضاهای فرهنگی، مذهبی، ورزشی» تاکید شده است، و دولت‌ها هر کدام روی این موضوع شعارهایی مطرح کرده اند اما بخش مهمی از وعده‌ها عملیاتی نشده و فاصله محرومین و اقشار مستضعف در نقاطی از کشور همچنان با افراد برخوردار به واسطه ضعف سیاست گزاری‌های دولتها زیادتر شده است.

استان اردبیل در میان استان‌های کشور فاصله معناداری از نظر برخورداری از زیرساخت‌های صنعتی، تولیدی و زمینه‌های اشتغال دارد که خود موجب مهاجرت مردم به کلان‌شهرها و آسیب‌های گوناگون در مناطق حاشیه‌ای شده است.

در گزارش تصویری خبرنگار ما از یکی از محلات حاشیه‎ای شهر اردبیل که از حدود 500 هزار جمعیت آن بالغ بر 170 هزار نفر حاشیه نشین و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری و فقر به سر می‌برند، بازی بچه‌ها را می‌بینید که به دلیل نداشتن حداقل امکانات ورزشی دلشان را به یک ریسمان که حکم تور والیبال را دارد خوش کرده‌اند، ریسمانی که یک طرفش لوله گاز و یک طرف دیگر پایه آن، انسانی است که اسباب ورزش را آماده کرده است.

 

 

 

 

بی تردید مخاطب این گزارش، مسئولانی هستند که برخی از آنها متاسفانه برای فرافکنی چشمشان را بر روی واقعیات می‌بندند تا از زیر بار مسئولیت و پاسخگویی در قبال عملکردهایشان فرار کنند.

این تصاویر گویای واقعیتی انکارناپذیر است که امیدواریم مسئولان امر درباره عمکلردشان در ایجاد حداقل‌های امکانات ورزشی اقشار آسیب پذیر پاسخگو باشند.

 

 

 

وقتی از نیما پرسیدم چطور به ذهنت رسید که با یک نخ تور والیبال درست کنی، خندید و گفت: من علاقه زیادی به ورزش والیبال دارم، پدرم نمیتواند مرا در کلاس والیبال ثبت نام کند برای همین لحظه‌ای به فکرم رسید که نخ رو به لوله گاز ببندم و خودم اسباب ورزش رو برای دوستانم آماده کنم.

نیما که آرزوی قهرمانی در رشته والیبال را در سر می‌پروراند می‌گوید: خاله میشه عکس ما رو تو روزنامه چاپ کنی یه تور والیبال به ما بدهند!

 

 

 

 

حال توقع این بچه‌ها، فقط یک تور والیبال است، باشد که مسئولان امر، فکری هم به حال این بچه ها بکنند و در این محله فقیرنشین هم به مانند دیگر محلات برخوردار و مرفه‌نشین، حداقل‌های امکانات ورزشی را تدارک ببینند تا وظیفه خود را در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها و نشاط و سلامت آینده‌سازان کشور به درستی ایفا کنند.

مهین روح نواز

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد