سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 58385
|
09:57 - 1395/07/25
نسخه چاپی

بازار داغ بخاری در روزهای سرد گیوی

بازار داغ بخاری در روزهای سرد گیوی
با ورود سامانه ناپایدار از شمال و شمال غربی کشور به استان دمای هوای شهرستان کوثر کاهش محسوسی داشته است و بر همین اساس بازار خرید بخاری در این شهر داغ شده است.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازکوثرخبر، با سرد شدن هوای این روز های استان اردبیل که انتظار بارش اولین برف پاییزی در روز های دو شنبه و سه شنبه می رود، بازار خرید و تعمیر بخاری در منطقه سکه شده است؛ بطوری که با ورود سامانه ناپایدار از شمال و شمال غربی کشور به استان اردبیل دمای هوای شهرستان کوثر نیز همانند دیگر نقاط استان کاهش محسوسی یافته است و اهالی بخاری خانه های خود را روشن کرده و یا اکثر به خریداری این کالا اقدام می کنند.

اما در این میان کالای زمستانی بخاری در این آشفته بازار اقتصادی کشور هر سال نسبت به سالهای گذشته افزایش قیمت داشته است که انتظار می رود فروشندگان لوازم خانگی انصاف را در خرید و فروش رعایت کنند.

مسئولین شهرستانی هم میتوانند با سرد شدن هوای منطقه نسبت به بازدید های مکرر از لوازم خانگی ها، قیمت کالای مصرفی در این فصل را مطابق قیمت تنظیم بازار اعلام کنند.

اما نکته مهمی که بایستی بیشتر به آن توجه داشت، لوله بخاری ها و باز بودن مسیر لوله ها در منازل است که متاسفانه سالانه تعدادی از هموطنانمان به خاطر سهل انگاری در این مورد جان خود را از دست می دهند.

مسدود شدن دودکش سبب سوخت ناقص وسایل گازسوز و ایجاد گازهای خطرناک و مسموم کننده می شود که این امر باعث خفگی در اثر گازگرفتگی خواهد شد. لذا قبل از نصب بخاری یا آبگرمکن باید مسیر دودکش بررسی شود و از باز بودن آن اطمینان حاصل شود.

باید همواره محل اتصال دودکش به وسایل گازسوز بازرسی و از محکم بودن آن اطمینان حاصل شود.

 

برای پیشگیری از مسمومیت با مونوکسیدکربن باید به راهکارههای ذیل توجه کرد:

1. آگاه باشید که هر وسیله گرمازای سوختنی که به نحوی با سوخت‌های فسیلی (نفت، گاز، ذغال‌سنگ) کار کند به صورت بالقوه می‌تواند سبب تولید گاز مونوکسید کربن شود.

2. از بخاری‌های مستعمل و فرسوده بدون دودکش یا دارای دودکش نامناسب و غیراستاندارد استفاده نکنید.

3. توجه داشته باشید،‌ استفاده از بخاری‌های بدون دودکش به هیچ‌وجه از تولید گاز مونوکسیدکربن جلوگیری نمی‌کند.

4. هرگز در فضای بسته و محدود که تهویه کافی و مناسب ندارد (نظیر اتاق، گاراژ و ...) آتش روشن نکنید.

5. هرگز در فضای بسته گاراژ موتور اتومبیل را روشن نگذارید.

6. قبل از راه‌اندازی وسایل گرمایشی، از سلامت مسیر دودکش ساختمان و بدون ترَک و نشتی بودن آن اطمینان حاصل کرده و از اتصال مناسب و صحیح لوله بخاری و آبگرمکن به دودکش دیواری اطمینان حاصل کنید.

7. تمام دودکش‌ها باید وسیله انتهایی ضد باد (کلاهک) مناسب داشته باشد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد