سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 58394
|
13:48 - 1395/07/25
نسخه چاپی

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

سرعین پایین ترین نرخ ازدواج و طلاق در استان اردبیل را دارد

سرعین پایین ترین نرخ ازدواج و طلاق در استان اردبیل را دارد
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در یک دهه اخیر میزان ازدواج ثبت شده از 17 هزار به کمتر از 14 هزار مورد کاهش یافته است، و بالاترین و کمترین نرخ ازدواج به ترتیب مربوط به شهرستان های نیر و سرعین است.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازچشمه لر،حسن زاده مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه در سال‌های گذشته  نرخ ازدواج و طلاق یک روند کاهشی پیدا کرده است گفت: بیشترین طلاق و همچنین ازدواج در مناطق شهری به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به نسبت سال 93 میزان طلاق تا 15 مورد کاهش نشان می دهد، اما میزان ازدواج شرایط مناسبی نداشته و در این خصوص هزار و 250 مورد کاهش را شاهد هستیم، ادامه داد: نرخ ثبت ازدواج به طلاق 5.4 درصد بوده در حالی که این رقم در کشور 4.1 درصد است.

حسن‌زاده با بیان اینکه در یک دهه اخیر میزان ازدواج ثبت شده از 17 هزار به کمتر از 14 هزار مورد کاهش یافته است، تصریح کرد: بالاترین و کمترین نرخ ازدواج به ترتیب مربوط به شهرستان های نیر و سرعین است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل به سن ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: سن ازدواج در گروه سنی مردان 25 تا 29 سال از بیشترین فراوانی و 20 تا 24 سال در رده بعدی قرار دارد در حالی که بیشترین فراوانی ازدواج در بین خانم‌ها نیز 20 تا 24 سال است و  سن 15 تا 19 سال نیز در رده بعدی قرار دارد.

حسن‌زاده آمار ازدواج گروه سنی زیر 15 سال در دختران را قابل تأمل توصیف کرد و گفت: باید پژوهشگران اجتماعی در این زمینه بررسی‌های خوب و دقیقی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه طلاق در یک دهه اخیر رشد دو برابری پیدا کرده است، افزود: سن طلاق در بین مردان 33 و زنان نیز 27 سال است که این آمار نیز خود جای تأمل دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه اختلاف سن زوجین دلیلی بر طلاق نیست، بلکه باید علت طلاق را در عوامل دیگری جست‌وجو کرد ، یادآور شد: بیشترین طلاق در 5 سال اول زندگی اتفاق می‌افتد به طوری که به تفکیک شهرستان‌ها نیز بیشترین طلاق در اردبیل و کمترین در سرعین و پارس‌آباد به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد