سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 58396
|
15:22 - 1395/07/25
نسخه چاپی

زائر آدربایجانی حرم سید الشهدا:

حسین(ع) جلوه تکامل و تبلور خودسازی در انسانهاست

حسین(ع) جلوه تکامل و تبلور خودسازی در انسانهاست
زائر آدربایجانی که به عشق امام حسین(ع) با پای پیاده راهی کربلا شده است می گوید: حسین(ع) جلوه تکامل و تبلور خودسازی در انسانهاست.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازکوثرخبر، صاحب رستملی زائر آذربایجانی است که با پای پیاده از جمهوری اذربایجان عازم کربلا شده و در آغازین روز های این پیاده روی قبله عشق، یک شب را در پایگاه جاده ای سرچم واقع در شهرستان کوثر اقامت کرده است.

وقتی با وی هم صحبت شدم از عشق و ارداتی گفت که ستودنی و در عین حال تامل برانگیز بود؛ قصه نذر وی به اباعبدالله الحسین شنیدنی است و دلها را به کربلا رهسپار می کند.

رستملی می گوید: زائری که توفیق دارد با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) مشرف شود، از جریان روزمره زندگی مادی دور است تا از فیض روحانی زیارت بهترین توشه را برچیند.

این زائر آذربایجانی با بیان اینکه نخستین بار است که با پای پیاده به کربلا می روم، اضافه کرد: زائران پیاده حسین(ع) با پای پیاده می خواهند بیعت دوباره ای با سید و سالار شهیدان داشته باشند و به بهترین صورت وجود یاری و وفاداری خویش را نشان دهند.

صاحب یکی از اهداف خود را در مشرف شدن به کربلا شفا یافتن عروسش عنوان کرد؛ گویا عروسش مریض بوده است و دکترها وی را جواب کرده بودند، صاحب با نذر به سید الشهدا بهبودی عروسش را خواستار شده بود که اگر عروسم بهبود پیدا کند با پای پیاده شرف یاب کربلا خواهم بود؛ مدتی نگذشته بود بر حسب تقدیر الهی عروسش شفا یافت و صاحب هم با پای پیاده راهی کربلا شد.

این زائر آذربایجانی، حسین(ع) را جلوه تکامل و تبلور خودسازی در انسانها عنوان کرد و افزود: فرقی نمی کند عاشقان اباعبدالله در کجای جهان زندگی کنند، همه در اربعین حسینی گرد هم می آیند و در سوگ لب تشنگان کربلا اشک ماتم و عزا می ریزند.

رستملی با اشاره به اینکه هر لحظه بی قرارم در رسیدن به کربلا، گفت: حرکت زائران کوی دلدادگی و عشق، کربلای حسینی آغاز شده و این عشاق الحسین(ع) از هر جایی به ‏سمت قبله ‏‏دلها با هروسیله از پای پیاده تا کاروان های زیارتی در تکاپوی رسیدن به کربلای حسینی و حضور در ‏همایش عظیم و بزرگ ‏میلیونی اربعین ‏حسینی هستند تا هرآنچه یزیدیان زمان برای به فراموشی سپردن شهدای کربلا از اذهان مردم تلاش می کنند خنثی شود؛ شورو شعور همه ساله حسینی در جهان این قضیه را به اثبات رسانده است که حسین(ع) هیچگاه از افکار و دلهای عاشقان و شیفتگان خارج نخواهد شد.

 

حسین(ع)؛ جلوه تکامل و تبلور خودسازی در انسانهاست
حسین(ع)؛ جلوه تکامل و تبلور خودسازی در انسانهاست
حسین(ع)؛ جلوه تکامل و تبلور خودسازی در انسانهاست
حسین(ع)؛ جلوه تکامل و تبلور خودسازی در انسانهاست

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد