سرویس: اردبیل
کد خبر: 58723
|
11:44 - 1395/08/02
نسخه چاپی

مهمترین اولویتهای آموزش و پرورش از نگاه فرهنگیان

مهمترین اولویتهای آموزش و پرورش از نگاه فرهنگیان
بر اساس نظر جمعی از فرهنگیان و صاحبنظران در این حوزه شایسته سالاری و انتصاب مدیران کارآمد و انقلابی از مدرسه و اداره تا وزارتخانه و...، از جمله اولویت های آموزش و پرورش می باشد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازقلم رسا، با توجه به ضرورت پرداختن همه دستگاهها به مقوله تعلیم و تربیت جامعه و بر اساس نظر جمعی از فرهنگیان و صاحبنظران در این حوزه اهتمام به پرورش و تربیت نسل مورد نظر و نیاز انقلاب اسلامی، اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ،کمک به تحقق سیاستهای کلی نظام در جامعه به ویژه اقتصاد مقاومتی،شایسته سالاری و انتصاب مدیران کارآمد و انقلابی از مدرسه و اداره تا وزارتخانه ، انتخاب مدیران عالی از میان فرهنگیان معتقد به تعلیم و تربیت اسلام ناب ،انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و معاونین پرورشی از میان مجرب ترین و بهترین های آموزش و پرورش ،ریشه کنی لیبرالیسم و سکولاریسم در آموزش و پرورش ،جلوگیری از باندبازی و سوء استفاده جناحی از آ.پ در انتخابات و دور نگهداشتن آ.پ از سیاست زدگی ،تدوین محتوای درسی دانش آموزان و روشهای آموزشی و تربیتی بر اساس آموزه های دینی و ارزش های ایرانی- اسلامی نه دیکته سازمانهای صهیونیستی و ... از جمله اولویت های آموزش و پرورش می باشد.

 

 سوالی که هم اکنون پیش می آید این است که میزان شناخت و اهتمام مسئولان به اولویتهای آموزش و پرورش تا چه حد است.

در پاسخ باید گفت اگرچه واقعیتهای جامعه تا حدود زیادی این مسئله را بر هر انسان منصفی آشکار می کند اما برای آن که پیش داوری نکرده باشیم این مسئله در قالب چند سؤال بیان می شود  و تطبیق سؤالات با اولویتهای پیش گفته را به ذهن مخاطبان محول می نماییم:

آیا این اولویتها برای مدیران و مسئولان آ.پ در تمامی سطوح از مدرسه تا نواحی و مناطق و از ادارات کل تا وزارتخانه شناخته شده است؟

در صورت شناخت و اشراف بر اولویتها، آیا نسبت به تحقق آنها اهتمام لازم و کافی را دارند؟

چه مقدار از توانمندیها، بودجه و منابع انسانی آموزش و پرورش و کشور متمرکز بر اولویتهای مذکور و چه مقدار بر مسائل دیگر متمرکز است؟

آیا  نظامات، ساختارها و روشهای فعلی وزارتخانه به گونه ای هست که منجر به حل مسائل اولویت دار آموزش و پرورش شود؟

عملکرد فعلی دست اندرکاران آ.پ، از سطح وزارتخانه تا کلاس درس به چه میزان با اهداف انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین، مطالبات معلمان، خواسته های رهبری و مردم برای تربیت نسل مورد انتظار نظام اسلامی منطبق است؟

روند فعلی آموزش و پرورش تا چه میزان به تربیت نسل مورد نظر جبهه حق و تا چه اندازه به تربیت نسل مورد نظر نظام سلطه منجر خواهد شد؟

در مجموع، مسئولان اگر با جزئیات مسائل اولویت دار آ.پ هم آشنا نباشند، اولاً اهمیت چنین دستگاهی برایشان بدیهی است؛ ثانیاً کلیات مسائل آگاهند، اما به عینه مشاهده می کنیم، غیر از رهبر معظم انقلاب اسلامی که در جایگاه مهندسی امور و تعیین و ابلاغ سیاستهای کلی آموزش و پرورش به بهترین وجه عمل می کنند، سایر مسئولان و دستگاهها نه تنها درست و کامل عمل نمی کنند بلکه گاهی مسیری خلاف مسائل اولویت دار آموزش و پرورش و معلمان را در پیش گرفته اند. نمونه هایی از این دست عبارتند از:

 

*فساد اقتصادی در صندوق ذخیره فرهنگیان

*اجرا نکردن سند تحول و به جای آن اجرای خواسته های صهیونیسم جهانی و نظام سلطه در قالب نظام آموزشی توسعه 2030 سازمان ملل

*تغییر غیراصولی و حتی گاهی ضدانقلابی محتوای متون درسی و نشریات آموزش و پرورش

*طرح سوال مهر کاملاً خارج از اولویتهای مردم، کشور، آموزش و پرورش، معلمان ولی متناسب با خواسته سازمانهای صهیونیستی از جمله سند توسعه 2030 سازمان ملل

 

راجع به سوال مهر در کشوری که نماد صلح و امنیت در جهان است این  سوال از دانش آموزان چه معنا دارد آیا بهتر نبود یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش خودمان را برای سوال انتخاب میکردند . بحث سند تحول بنیادین ، مشکلات معیشتی معلمان ، دغدغه امروزر فرهنگی جامعه ، این که چکار کنیم تا ماهواره به خانه هایمان راه پیدا نکند .د اینکه شما به عنوان یک دانش اموز چگونه می توانید سبک زندگی ایرانی اسلامی را در مدرسه و در خانواده اجرایی کنید و یا برای اقتصاد مقاومتی در مدارس چه راه حلی پیشنهاد می کنید .  و  هزار سوال دیگر  . مطمئنا ذهن خلاق دانش آموزان بهترین  ره حلها را می توانستند در این زمینه ارائه دهند .

 

*اما راههای تبدیل اولویتهای آموزش و پرورش به دغدغه مسئولان کشور چیست؟!

راه تبدیل اولویتهای اساسی آ.پ به دغدغه و اولویت مسئولان از جمعی از فرهنگیان و صاحب نظران در این عرصه من جمله موارد ذیل می باشد: دقت مردم در انتخاب مسئولان اجرایی و تقنینی کشور و نقش هوشیارانه و روشنگرانه نخبگان به ویژه معلمان در این امر مهم، آزموده را آزمودن خطاست، مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.

اولویتها ی آموزش و پرورش  در همه سطوح توسط جامعه بزرگ و فرهیخته فرهنگیان و معلمان از مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس و مسئولان آموزش و پرورش مطالبه شود.

اولویتها به روشهای مختلف و  با تبدیل کردن آن به خواست عمومی مردم از مسئولان تبیین و تکرار شود.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد