سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 58829
|
08:32 - 1395/08/04
نسخه چاپی

موبایلتان را از حالت اتوماتیک خارج کنید؛

همپوشانی شبکه موبایل در روستاهای مرزی اصلاندوز با کشور آذربایجان!

همپوشانی شبکه موبایل در روستاهای مرزی اصلاندوز با کشور آذربایجان!
ساکنان برخی از روستاهای مرزی اصلاندوز موبایل خود را از حالت اتوماتیک خارج کنند، چرا که در مجاورت اپراتورهای کشور آذربایجان امکان همپوشانی شبکه موبایل با این کشور وجود دارد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تبار،در سال های اخیر تلاش های بسیاری در سطح کشور در زمینه توسعه شبکه‌های مخابراتی صورت گرفته است و چندین اپراتور بزرگ تلفن همراه نیز در کشور مشغول به فعالیت هستند که دامنه گسترش آنها از کلان‌شهرها تا روستاهای دورافتاده کشیده شده است.

رقابت اپراتورهای فعال در این زمینه باعث شده است تا شاهد ارائه خدمات بسیار خوب و آنتن دهی مطلوب در اکثر نقاط کشور باشیم ولی هنوز هم نقاطی هستند که در این زمینه مشکلاتی دارند.

در قرن جدید که قرن تکنولوژی و ارتباطات است مشکل آنتن دهی موبایل و عدم دسترسی به اینترنت یک مشکل اساسی است و متاسفانه این مشکلات در روستاهای مرزی و مسیر رودخانه ارس و قشلاقات اصلاندوز نیز وجود دارد.

اصلاندوز در زمینه زیر ساخت های مخابرات، دسترسی به اینترنت، عدم آنتن دهی تلفن همراه در برخی روستاها و راه های مواصلاتی و برخی مسائل دیگر در این زمینه دچار مشکلاتی است که نیازمند توجهات بیشتر مسئولان مخابرات است.

پیشتر حجت الاسلام والمسلمین اسدزاده امام جمعه اصلاندوز در نماز جمعه این شهر از وضعیت نامناسب خطوط تلفن همراه در برخی از روستاها از جمله روستای نادرکندی بشدت اظهار گلایه مندی کرده و از مسئولان خواست اقدامات مناسبی برای رفع این مشکل بکار بندند.

سید عباس مینایی بخشدار اصلاندوز هم با بیان اینکه ضعف زیرساخت های مخابراتی در بخش بطور کلی از قبیل عدم آنتن دهی و اختلالات مخابراتی بخوبی قابل محسوس است گفت: روستاهایی چون نادرکندی،سورخای کندی،آق قباق،گرشاد کندی و سایر روستاهای حریم جاده و قشلاقات در پوشش همراه اول و ایرانسل بسیار ضعیف است.

وی اضافه کرد:در برخی مناطق بخش به دلیل نبود پوشش دهی آنتن تلفن همراه، مشترکان همراه اول در برخی از مناطق با رومینگ اپراتورهای آذربایجان مواجه می شوند که شرکت ارتباطات سیار برای جلوگیری از این تداخل ناخواسته، باید در این مناطق با اتخاذ تدابیری خاص، سطح پوشش دهی ویژه ای را ایجاد کند تا مشترکان ایرانی در شبکه اپراتور باکویی قرار نگیرند.

در مورد رومینگ شبکه تلفن همراه مشترکانی که بیشتر دچار اختلالات تلفن همراه هستند و امکان پوشش شبکه موبایلی کشور آذربایجان از جمله "آذرسل" و"باکسل "در آنها وجود دارد برای جلوگیری از هزینه ناخواسته رومینگ،باید توجه داشته باشند به هنگام استفاده از تلفن همراه، وضعیت انتخاب شبکه موبایل خود را از حالت اتوماتیک خارج و در حالت دستی قرار دهند.

بهترین راه ‌حل برای جلوگیری از هزینه رومینگ ناخواسته آن است که مشترکان از طریق جستجوی شبکه به صورت دستی (Manual) در گوشی خود شبکه اپراتوری موبایل را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد