سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 58937
|
12:17 - 1395/08/05
نسخه چاپی

گزارش تشریحی/تصویری

بحران در خیابان طالقانی بیله سوار/مشکلی که با اندکی تدبیر حل می شود

بحران در خیابان طالقانی بیله سوار/مشکلی که با اندکی تدبیر حل می شود
بالا امدن آب رودخانه مرزی بالهارود که بخشی از این رود در مجاورت شهرستان بیله سوار است، موجب آب گرفتگی قسمت هایی از شهر شده است و خسارتهایی را برای شهروندان به همراه داشته است.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل از صبح مغان، بالا امدن آب رودخانه مرزی بالهارود که بخشی از این رود در مجاورت شهرستان بیله سوار است، موجب آب گرفتگی قسمت هایی از شهر شده است و خسارتهایی را برای شهروندان به همراه داشته است.

اجرای غیر اصولی هدایت آب های سطحی شهر و برگشت آب از رودخانه بالها رود در انتهای خیابان طالقانی موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.
با توجه به بارندگی های سالانه بویژه در فصول سرد در بیله سوار و شهرهای اطراف همچون گرمی، سطح آب بالهارود بالا آمده و این آبها به سمت بیله سوار سرازیر شده و در نهایت از دریچه ای که به منظور عبور آب های سطح شهری در انتهای خیابان طالقانی تعبیه شده است برگشت خورده و به داخل شهر ورود پیدا می کند.
 
 
 
پیران از اهالی ساکن در خیابان طالقانی در این باره می گوید: سالیان سال است که با بالا آمدن آب رودخانه مرزی بالهارود که بخشی از این رود در مجاورت شهرستان بیله سوار است، شاهد آب گرفتگی قسمت هایی از شهر بیله سوار هستیم که موجب خسارت به ساکنان این محل شده است.
 
 
 
وی گفت: این مسئله و رسیدگی به آن بارها و بارها به مسئولین انتقال داده شده است اما هر بار مسئولان تنها به اظهار نظر بسنده کرده و محل را ترک کرده اند.
این معضل بیش از 10 سال است که اهالی را زمین گیر کرده به طوری که دانش آموزان برای عبور از گل و لای ایجاد شده به پوشیدن چکمه روی آورده اند.
این شهروند با بیان اینکه احدی از مسئولان به این موضوع ترتیب اثر نمی دهند گفت: هربار که این اتفاق و بحران به مسئولان اطلاع رسانی می شود تنها برای تماشا می آیند و هیچ کاری انجام نمی دهند.
 
پیران چاره کار را بستن ورودی کانال منتهی به شهر و وصل انتهای جدول به کانال کنار تصقیه خانه که قبلا ایجاد شده است می داند و می گوید: باید این کار را تا جایی که شیب محل نسبت به آن نقطه از بالهارود که پایین تر است ادامه بدهیم.
 
 
 
وی با بیان اینکه این کار به هزینه انچنانی نیز نیاز ندارد می گوید: با انجام این کار مشکل چندین ساله اهالی حل خواهدشد.
ساکن خیابان طالقانی گفت: اهالی اماده هستند برای حل این بحران همکاری و همیاری داشته باشند و بنده نیز اماده هستم در این خصوص از اهالی کمک های نقدی را جمع اوری کنم.
 
 
پیران در درخواستی از مسئولان گفت: شن ریزی و زیر سازی این خیابان خواسته اولیه و حداقلی اهالی است زیرا که این خیابان در 10 متری از مرکز شهر فاصله دارد و خودروها موقع عبور و مرور در گل و لای ایجاد شده گیر کرده و موجب زحمت مردم می شود.
وی همچنین به فضای خالی موجود در این محل اشاره کرد و گفت: با وجود این که این محله به مرکزی برای انباشت زباله شهری تبدیل شده اما شهرداری می تواند با اندکی هزینه فضای سبز و محلی برای بازی کودکان ایجاد کند .  
 
گزارش از بهروز پیری

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد