سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 59028
|
10:52 - 1395/08/07
نسخه چاپی

رئیس شورای شهر گیوی:

پیگیری طرح انتقال موقت آب سد گیوی به مزارع هستیم

پیگیری طرح انتقال موقت آب سد گیوی به مزارع هستیم
رئیس شورای شهر گیوی گفت: با هماهنگی های به عمل آمده از سوی نماینده شهرستان و همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، پیگیری طرح انتقال موقت آب سد گیوی به مزارع کشاورزان کوثری در حال انجام است.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازکوثرخبر، رحیم مولایی در خصوص انتقال موقت آب سد گیوی به مزارع کشاورزی این شهر اظهار کرد: در جلسه روز پنجشنبه با مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان که با حضور کارشناسان آب منطقه ای در محل دفتر مدیر عامل برگزار شد، موضوع انتقال آب سد گیوی به مزارع پایین دست شهر مطرح شده و تمهیداتی در این خصوص اتخاذ شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که قرارداد طرح پایاب با شرکت آذر سیماب منعقد شده ولی اعتبار لازم جهت آغاز به کار این شرکت تامین نشده است؛ درنتیجه شرکت مذکور توان آغاز عملیات اجرایی شبکه زهکشی و پایاب سد را ندارد.

مولایی به عدم تخصیص اعتبار به این پروژه ملی اشاره کرد و گفت: تخصیص اعتبار به پایاب سد که امکان آن بسیار ضعیف است و از سویی حداقل حدود چهارسال زمان لازم است تا آب در زمین کشاورزان جاری شود؛ مساعدت هایی را می طلبد که می بایست از سوی مسئولین امر پیگیری شود.

رئیس شورای شهر گیوی خاطر نشان کرد: در جلسه برگزار شده با نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، مقرر شد مهندسین و کارشناسان آن اداره طرح پیشنهادی نخبگان و فرهیختگان کمپین "انتقال آب سد گیوی" که همانا خط انتقال موقت آب از سد به مزارع گیوی می باشد را بررسی و هزینه های مربوطه را برآورد کنند.

این نماینده مردم شهر در شورای اسلامی گیوی افزود: کارشناسان آب منطقه ای استان هفته آینده با حضور در سد گیوی مسیر پیشنهادی انتقال آب این سد به مزارع کشاورزان کوثری، حمایت های لازم و همچنین میزان تخصیص اعتبارات مربوطه را بیان خواهند کرد.

مولایی ضمن تقدیر از دیدگاه مثبت مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در حمایت از طرح پیشنهادی نخبگان، ابراز کرد: نجفیان نسبت به اجرایی شدن پروژه انتقال موقت آب سد در آینده نزدیک اظهار امیدواری کرد.

رئیس شورای شهر گیوی بیان کرد: لازم است از حمایت بی دریغ شهروندان عزیز و اهالی نجیب شهرستان کوثر و سایر حامیان دلسوز منطقه در حمایت از کمپین تشکر و قدردانی کنم.
 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد