سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 59071
|
10:07 - 1395/08/08
نسخه چاپی

یادداشت دانشجویی؛

اختلاس 8 هزار میلیاردی برابر با سهم 9 میلیون تومانی هر فرهنگی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان

اختلاس 8  هزار میلیاردی برابر با سهم 9 میلیون تومانی هر فرهنگی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان
یک حساب سرانگشتی به ما می فهماند که اگر 8 هزار میلیارد اختلاس صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان را بر تعداد اعضای این صندوق تقسیم کنیم چیزی در حدود 9 میلیون تومان سهم هریک از فرهنگیان عضو این صندوق خواهد شد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل از  ابصارخبر،یک دانشجوی اردبیلی در یادداشت خود نوشت: یک حساب سرانگشتی به ما می فهماند که اگر 8 هزار میلیارد اختلاس صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان را بر تعداد اعضای این صندوق تقسیم کنیم چیزی در حدود 9 میلیون تومان سهم هریک از فرهنگیان عضو این صندوق خواهد شد.

صندوق ذخیره فرهنگیان در سال 1374 با هدف ارئه ی خدمات رفاهی و تسهیلات مادی به فرهنگیان کشور تأسیس شد. این صندوق یکی از بزرگ ترین هلدینگ های اقتصادی کشور است که قسمتی از سرمایه ی آن از طریق کسر 5 درصد از حقوق ماهیانه نزدیک به 900 هزار فرهنگی عضو، تأمین می گردد و در هر ماه حدود 19 میلیارد تومان وارد این صندوق می شود که این رقم در طول یک سال به 221 میلیارد تومان می رسد. این در حالی است که درآمدهای حاصل از فعالیت 27 شرکت و بنگاه اقتصادی و بانک سرمایه نیز متعلق به این صندوق است.

فرهنگیان فرهیخته ی کشور که علی رغم داشتن مشکلات و دغدغه های فراوان مالی، معیشتی، درمان و... با هزاران امید به آینده ای بهتر عضو این صندوق شده و ماهانه مبلغی از حقوق خویش را به آن اختصاص می دهند پس از افشای فساد مالی گسترده درصندوق ذخیره فرهنگیان، دچار یأس و سرشکستگی شده اند.

اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان حکایت از عمق فاجعه ای دارد که در نتیجه ی ضعف قانون و سیستم نظارتی دقیق و سوء استفاده ی مدیران آن صورت گرفته است.

در حالی که عده ی کثیری ازفرهنگیان ماه ها در نوبت دریافت وام معیشتی، خودرو و...در صف انتظار قرار دادند، اختصاص پاداش های صدها میلیونی و وام های کلان و خودروهای لوکس به عده ای خاص، ابهامات و سوالات اساسی را در خصوص هیأت مدیره و عوامل اجرایی این صندوق به دنبال داشته است.

با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که اگر 8 هزار میلیارد اختلاس صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان را بر تعداد اعضای این صندوق تقسیم کنیم چیزی در حدود 9 میلیون تومان سهم هریک از فرهنگیان عضو این صندوق خواهد بود.

اکنون که طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، انتظار می رود نمایندگان محترم مجلس در راستای استیفای حقوق فرهنگیان محترم، بدون تسلیم شدن در برابر فشارها و توصیه ها و با دقت و جدیت هرچه تمام تر ضمن بررسی همه جانبه ی تخلفات و فساد مالی گسترده در این صندوق، گزارش دقیق و مستوفا به آحاد ملت به ویژه فرهنگیان ارائه نمایند و دستگاه قضایی نیز به دور از هرگونه اغراض، با متخلفان به طور قاطع برخورد نماید تا دیگر شاهد بروز چنین تخلفاتی نباشیم.

بدیهی است جلب اعتماد از دست رفته ی فرهنگیان و معلمان زحمت کش که با کمترین توقع و با عشق و علاقه ی فراوان در سنگر تعلیم و تربیت مجدانه فعالیت می کنند وظیفه ی اصلی دولت محترم و متولیان امر می باشد.

در پایان بار دیگر بر نقش خطیر معلمان و فرهنگیان در تربیت نسل مومن، متعهد، انقلابی و متخصص تأکید می شود و از دولت محترم نیز انتظار می رود اهتمام ویژه ای در رفع نیازها و دغدغه های فرهنگیان داشته باشد.

 

یادداشت نویس: حامد هاشمی

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد